افزایش سهام صندوق بازنشستگی کشوری در پتروشیمی مسجد سلیمان

مدیرعامل هلدینگ انرژی صندوق بازنشستگی کشوری گفت: سهم صندوق بازنشستگی کشوری در تولید الفین پتروشیمی مسجد سلیمان از 10 درصد به 14 درصد افزایش می یابد.

علیرضا برادران در بازدید از پتروشیمی مسجد سلیمان، با اشاره به جذابیت بازار الفین ها نسبت به اوره آمونیاک در داخل و خارج از کشور، اظهار کرد: هم اکنون، صندوق بازنشستگی کشوری، حدود 10 درصد از سهم تولید الفین شرکت را در اختیار دارد که با توجه به سرمایه گذاری های انجام شده و پس از بهره برداری از پروژه های در دست اجرا، این رقم افزایش می یابد.
برادران با تاکید براهمیت پروژه پتروشیمی مسجد سلیمان برای هلدینگ انرژی صندوق بازنشستگی کشوری تصریح کرد: جایگزین شدن پتروپالایشگاه به جای خطوط تولید اوره آمونیاک در این پروژه، تصمیمی استراتژیک بود که اثرات اقتصادی مثبت و افزایش سوددهی را برای سهامداران به دنبال داشت.
وی یادآور شد: اقدامات شرکت صنایع پتروشیمی مسجد سلیمان، برای تبدیل توافقات انجام شده با وزارت نفت در زمینه تأمین خوراک به قرارداد رسمی، موجب پایداری و ارزشمندی بیش از پیش این پروژه مهم می شود.
الفین ها از ترکیبات نفت خام به شمار می آیند . به طور کلی ترکیبات موجود در نفت خام را به چهار دسته ­ی پارافین ­ها (Paraffin)، الفین­ها (Olefins)، نفتن­ها (Naphthenes) و آروماتیک­ ها (Aromatics) تقسیم بندی می کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید