نایب‌رئیس اول اتحادیه طلا و جواهر تهران در گفتگو با تجارت‌نیوز:

قیمت سکه امامی و طلا تا پایان تعطیلات میلادی جزئی گران می‌شود

    کد خبر :458614

نایب‌رئیس اول اتحادیه طلا و جواهر تهران می‌گوید: به دلیل نزدیک بودن سال نوی میلادی و افزایش حجم تقاضا، قیمت سکه تمام بهار آزادی 64 هزار تومان گران شد. ممکن است تا پایان هفته قیمت سکه و طلا به طور جزیی افزایش یابد.

به گزارش بازتاب به نقل از تجارت‌نیوز، در آستانه سال نوی میلادی قیمت سکه امامی و طلا گران شده است. قیمت هر سکه تمام بهار آزادی حدود 64 هزار تومان نسبت به مشابه روز گذشته گران شد. تحلیلگران این حوزه معتقدند که هر سال با در پیش بودن برخی ایام خاص قیمت این نوع کالاهای سرمایه‌ای با برخی نوسان‌ها روبه‌رو می‌شود. فعالان بازار نیز می‌گویند تا پایان این هفته به دلیل هجوم تقاضا قیمت سکه و طلا با رشد مواجه خواهد شد.

نایب‌رئیس اول اتحادیه طلا و جواهر تهران درباره این پرسش که قیمت سکه امامی و طلا تا پایان سال چه خواهد شد؟ به تجارت‌نیوز گفت: به دلیل نزدیک بودن سال نوی میلادی و افزایش حجم تقاضا قیمت سکه تمام بهار آزادی 64 هزار تومان گران شد. ممکن است تا پایان هفته قیمت طلا و سکه امامی به‌طور جزئی افزایش یابد.

مسعود یزدانی درباره قیمت طلا و سکه امامی افزود: امروز (۱۰ دی ۱۳۹۷) در بازار آزاد سکه تمام بهار آزادی طرح جدید ۳ میلیون و ۷۲۰ هزار تومان و سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم ۳ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان معامله می‌شود. در بازار آزاد هر قطعه نیم‌سکه بهار آزادی یک میلیون و ۸۵۰ هزار تومان، ربع سکه یک میلیون و ۱۸۰ هزار تومان و هر قطعه سکه گرمی ۶۵۰ هزار تومان فروخته می‌شود. همچنین قیمت هر انس طلا حدود یک دلار و سی سنت افزایش یافته است.

او تصریح کرد: چنانچه ارز از سوی دولت طبق روال دو هفته گذشته به بازار تزریق شود، بازار سکه و طلا نیز با آرامش و ثبات روبه‌رو خواهد شد. هر ساله با شروع برخی مناسبت‌ها تقاضا در بازار افزایش می‌یابد که همین موضوع منجر به گرانی قیمت طلا می‌شود.

یزدانی درباره قیمت سکه نیز گفت: با توجه به افزایش قیمت طلا و سکه امامی باید اشاره کرد که این کالای سرمایه‌ای حدود 400 هزار تومان حباب دارد که با تزریق ارز از سوی بانک مرکزی این حباب فروکش خواهد کرد.

تحلیلگران اقتصادی همچنین بر این باورند با سپری شدن سال نوی میلادی قیمت سکه امامی و طلا به روند عادی خود باز خواهد گشت.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید