انحصار ۷۰ درصد بازار تولید فیلترهای ایرانی توسط یک شرکت ایرانی

    کد خبر :458606

شرکت دانش بنیان ایرانی تولید کننده فیلترهای نانویی توانسته تاکنون ۷۰ درصد بازار این محصول را در کشور به دست بگیرد.

دکتر محمدجواد فروندی مدیر طراحی محصولات نانو در یک شرکت دانش بنیان تولیدکننده فیلتر در شهرک صنعتی مشهد گفت: در یک فیلتر یک شبکه متخلخل وجود دارد که از جداره ها، دیوارها، الیاف و روزنه هایی تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه این شبکه باعث به وجود آمدن یک فیلتر می شود، گفت: به واسطه این فیلترها، ذرات در مسیر ورودی آن قرار می گیرد و باعث می شود که خروجی هوا در دستگاه های مختلف مانند خودرو، توربین و غیره آلوده نباشد.

فروندی تاکید کرد: یک فیلتر معمولی الیافی به هم چسبیده دارد که این الیاف مانع از ورود آلودگی به دستگاه ها می شود؛ فیلترهایی که برای این شرکت به تولید می رسند با فناوری نانو به ثمر نشسته و از قطر کمی برخوردار است تا کمتر آلودگی را بدون مقاومت و به میزان عبوردهی بالا به دستگاه وارد شود.

وی با بیان اینکه فیلترهای معمولی مقاومت کمتری در برابر سیال ها و آلودگی ها دارند، گفت: در فیلترهای نانویی همچنین راندمان بالاتری نسبت به فیلترهای معمولی برابر با ۳۰۰ یا ۴۰۰ درصد بیشتر دیده می شود.

فروندی با بیان اینکه این فیلترها در نیروگاه ها، توربین ها، صنایع نفت و گاز، خودروهای سبک و سنگین استفاده می شود، گفت: ما در حال حاضر ۷۰ درصد بازار کشور را در دست داریم.

وی افزود: طبق آزمایش هایی که انجام گرفته فیلترهای نانویی هیچگونه عارضه ای در سیستم به وجود نمی آورند بلکه چندین برابر بهتر از فیلترهای معمولی کارایی دارد.

فروندی در خصوص بازار این فیلترها در خارج از کشور گفت: اکنون ما در شرایط تحریم هستیم که کل تولیدات کشور را تحت تاثیر قرار می دهد و این تهدید جدی برای تولیدکننده ها به شمار می رود؛ در همین راستا ارتباط ما با خارج از کشور دچار نوسانات شدید شده است.

به گزارش مهر، این شرکت با استفاده از دستگاه های تولید شده در یک شرکت دانش بنیان دیگر موفق به ساخت فیلترهای هوای نانویی شده است. این شرکت در مشهد و در شهرک صنعتی مشهد مستقر است. محصولات این شرکت مورد تائید ستاد نانو و دارای گواهینامه مقیاس نانو از این ستاد است.

این نشست در مراسم بازدید خبرنگاران از این شرکت دانش بنیان انجام گرفته است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید