نقش حمایتی «سلامت یاران»در بیمارستان ها

    کد خبر :458552

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر، گفت: طرح «سلامت یار»، طرحی مفید برای فراهم آوری فرصت ارائه خدمات داوطلبانه به بیماران کم توان بستری در بیمارستان های پایلوت است.

محمد نصیری، در جلسه هماهنگی طرح «سلامت یار» با روسای شعب جمعیت هلال احمر استان تهران، افزود: عمده کار داوطلبان مشارکت کننده در طرح سلامت یار حمایتی بوده و کمک در پذیرش، ترخیص، حمایت روانی و راهنمایی بیماران در راستای تسکین آلام بیماران و خانواده های آنها را از شرح وظایف سلامت یاران عنوان کرد و افزود: امید است این طرح، مکمل طرح تحول سلامت در ارائه خدمات درمانی به مردم و افزایش رضایتمندی شان باشد.

وی با اشاره به هماهنگی‌های انجام شده با وزارت بهداشت جهت ارائه آموزش‌های لازم به سلامت‌یاران، ادامه داد: به دنبال این اقدامات، شرح وظایف سلامت‌یاران داوطلب جمعیت هلال احمر تدوین و به آنها تبیین شده است. سلامت‌یاران نیز پس از طی این دوره، به مراکز درمانی معرفی می‌شوند.

به گزارش مهر، نصیری خاطرنشان کرد: «سلامت یار»؛ طرحی مفید برای فراهم آوری فرصت ارائه خدمات داوطلبانه به بیماران کم توان بستری در بیمارستان های پایلوت است که مبانی نظری این برنامه در سال های گذشته پی‌ریزی و اجرای آزمایشی آن در بیمارستان های پایلوت استان تهران آغاز شد.

وی، اصلاح شیوه های اجرای طرح مذکور و تقویت آن را از اولویت های سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر دانست.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید