منابع آگاه ایران به رویترز انگلیس خبر دادند

    کد خبر :45840

یک منبع آگاه از برنامه بارگیری تانکرهای نفتی ایران گفت، صادرات نفت این کشور در ماه جولای نسبت به ماه ژوئن که به بالاترین رقم ۳ ماه اخیر رسیده بود، ۷ درصد کاهش خواهد یافت که دلیل عمده آن کاهش صادرات به اروپاست.

به گزارش  بازتاب به نقل از رویترز، ایران، یکی از اعضای اوپک برای بازپس گیری سهم از دست رفته خود از بازار از رقیبان منطقه ای چون عربستان، در حال افزایش تولید نفت خود بوده است. سال گذشته نیز میزان صادرات نفت ایران کاهش مشابهی را در ماه جولای شاهد بود، اما میزان صادرات از ماه اوت افزایش قابل توجهی پیدا کرد.

بیژن نامدار زنگنه، وزیر نفت ایران گفته، میزان کل تولید نفت ایران در حدود 3.9 میلیون بشکه در روز است و انتظار می رود این رقم تا مارس 2018 به 4 میلیون بشکه در روز برسد.

این منبع آگاه افزود، بارگیری نفت خام ایران از بنادر این کشور به استثنای میعانات به دست آمده از میادین گازی، در ماه آینده مجموعا به 1.93 میلیون بشکه در روز خواهد رسید که 2 میلیون بشکه از آن در تانکرها ذخیره سازی خواهد شد.

آمارهای مربوط به بارگیری میعانات برای ماه های ژوئن و جولای هنوز در دسترس نیست.

بر اساس این گزارش، میزان کل صادرات نفت خام ایران در ماه جولای به 1.86 میلیون بشکه در روز خواهد رسید که 2 درصد بیشتر از مدت مشابه سال قبل است. 1.28 میلیون بشکه در روز از این میزان به آسیا و 580 هزار بشکه نیز به اروپا خواهد رفت. این در حالی است که در ماه جاری میلادی، ایران 1.30 میلیون بشکه نفت در روز به آسیا و 700 هزار بشکه در روز به اروپا صادر کرده است.

بزرگترین مشتری نفت ایران یعنی چین در ماه جولای 658 هزار بشکه در روز از ایران نفت خواهد خرید که بیشترین میزان از سپتامبر سال گذشته تاکنون است و 3 درصد نسبت به ماه ژوئن افزایش خواهد داشت.

هند نیز قرار است در ماه آینده 395 هزار بشکه در روز از ایران نفت وارد کند که 15 درصد نسبت به ماه ژوئن کاهش خواهد داشت.

ژاپن قرار است 134 هزار بشکه در روز از ایران خرید کند که 34 درصد بالاتر از ماه ژوئن و بالاترین رقم از ماه ژانویه تاکنون است. میزان خرید نفت کره جنوبی از ایران نیز در ماه آینده میلادی به 97 هزار بشکه در روز خواهد رسید که بالاترین رقم در طی 4 ماه اخیر و بالاتر از 90 هزار بشکه خریداری شده در ماه جاری است.

در اروپا، ترکیه در ماه آینده 194 هزار بشکه در روز از ایران نفت خواهد خرید که 27 درصد پایین تر از ماه ژوئن است. ایتالیا هم قرار است حدود 100 هزار بشکه نفت از تهران خریداری کند که پایین تر از 133 هزار بشکه ماه جاری میلادی است.

یونان و اسپانیا هم هر کدام حدود 65 هزار بشکه نفت از ایران خریداری خواهند کرد که تغییر اندکی را نسبت به ماه ژوئن خواهد داشت.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید