فروش مرغ گرانتر از 10 هزار تومان تخلف است

    کد خبر :458342

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی گفت: فروش مرغ گرانتر از کیلویی 10 هزار تومان تخلف است، فروش هر کالایی گرانتر از مصوبه ستاد تنظیم بازار تخلف است. متخلفان بار اول جریمه می شوند اما در صورت تکرار پلمب واحد صنفی، مسدود شدن حساب و تعطیل شدن در انتظار متخلفان است.

سید یاسر رایگانی نسبت به همراه نبودن بخش خصوصی در اعمال سیاست های دولت انتقاد کرد و گفت: تعزیرات مکلف است مادامی که مصوبه جدیدی از ستاد تنظیم بازار اعلام نشده است، هرگونه افزایش قیمت را مصداق گرانفروشی و تخلف بداند و با متخلفان برخورد کند.

وی افزود: تصمیم های حاکمیتی ستاد تنظیم بازار باید اجرایی شود؛ این حق مردم است و اقلام مورد نیاز باید بر اساس نرخ مصوب اعلام شده از سوی این ستاد در اختیار مصرف کنندگان قرار گیرد.

وی اظهار داشت: طبق قانون نظام صنفی، ابزار برخورد با متخلفان جریمه است اما در صورت تکرار تخلف، پلمب واحد صنفی، مسدودسازی حساب های مالی، ممنوع المعامله و ممنوع الخروج کردن متخلفان و در نهایت جلوگیری از فعالیت و تعطیلی واحد متخلف در مراحل بعدی برخورد قرار دارد و در صورت نیاز اعمال می شود.

سخنگوی تعزیرات خاطرنشان کرد: نگاه تعزیرات این است که تولید کشور آسیب نبیند و از تولیدکنندگان داخلی حمایت شود زیرا نمی خواهیم واحدهای تولیدی که کارگرانی در آن مشغول فعالیت هستند، تعطیل شوند اما از سوی دیگر هم حقوق مصرف کنندگان نباید پایمال شود.

قیمت مرغ، کیلویی 10 هزار تومان
رایگانی گفت: اکنون درباره قیمت شیرخام و لبنیات در ستاد تنظیم بازار تصمیم گیری شده است همچنین در مورد قیمت گوشت و مرغ نیز سازمان پشتیبانی امور دام زیرمجموعه وزارت جهاد کشاورزی متولی مستقیم عرضه گوشت و مرغ است و بارها وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرده است که قیمت نهایی هر کیلو مرغ 10 هزار تومان است اما در بازار 14 هزار تومان و برخی مناطق بالاتر عرضه می شود.

وی یادآور شد: سازمان پشتیبانی امور دام طبق نظر کارشناسی قیمت را اعلام می کند و در فرایند قیمت گذاری، مرغداران، دامداران، تولیدکنندگان و توزیع کنندگان حضور دارند و قاعدتا بخش خصوصی باید همکاری بیشتری داشته باشد.

سخنگوی تعزیرات درباره تخلفات شرکت های لبنیات اضافه کرد: بیشترین اولویت ما در برخورد با تخلفات شرکت های لبنی، تکرار تخلف در این حوزه است. اخیرا یکی از خطوط تولیدی در یک شرکت لبنیات به دلیل تکرار تخلف توقیف شد. ضمن اینکه کم فروشی در لبنیات مشکل دیگری است که وقتی وزن خالص را محاسبه می کنیم، مقدار وزن درج شده روی بسته بندی کالا از وزن واقعی کمتر است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید