وزیر خارجه آمریکا ایران را «تهدیدی غیرقابل قبول» خواند!

    کد خبر :458288

وزارت امور خارجه آمریکا با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که وزیر خارجه این کشور در دیدار با نخست وزیر رژیم صهیونیستی، پیرامون «تجاوز منطقه ای» ایران با وی گفتگو کرده است!

به گزارش بازتاب به نقل از اسپوتنیک، وزارت امور خارجه آمریکا روز سه شنبه با انتشار یک بیانیه اعلام کرد که «مایک پمپئو» وزیر خارجه این کشور در دیدار با «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر اسرائیل پیرامون «تجاوز منطقه ای» ایران با وی بحث و گفتگو کرد.

در این بیانیه آمده است: «وزیر خارجه مایکل آر. پمپئو امروز (سه شنبه) با نخست وزیر اسرائیل، بنیامین نتانیاهو در پایتخت برزیل دیدار کردند. آنها پیرامون تهدید غیرقابل قبولی که ناشی از تجاوز منطقه ای و اقدامات تحریک آمیز ایران و نمایندگان آن علیه اسرائیل و امنیت منطقه ای است، با یکدیگر گفتگو کردند. وزیر خارجه بر پایبندی آمریکا به [تضمین] امنیت اسرائیل و حقِ بدون قید و شرط اسرائیل برای دفاع از خود تصریح کرد».

دوطرف همچنین بر تعهد خود نسبت به تقویت همکاریهای دو جانبه و روابط خود با برزیل تأکید کردند.

گفتنی است که در دسامبر ۲۰۱۸، وزارت امور خارجه آمریکا به صراحت اعلام کرد که واشنگتن از حق تل آویو برای حراست از خود در برابر «ماجراجویی» ایران در منطقه که ممکن است موجودیت این دولت خودخوانده یهودی را تهدید کند، بطور کامل حمایت می کند.

با توجه به حمایت ایران از دولت قانونی سوریه در جنگ هفت ساله این کشور، تل آویو مخالف سرسخت حضور نظامی ایران در سوریه است؛ زیرا بیم آن دارد که از این رهگذر، نفوذ تهران در منطقه افزایش یابد.

این در حالی است که اسرائیل به رغم اعلام بی طرفی در قبال جنگ سوریه، با ادعای حمله به مواضع حزب الله لبنان به حملات هوایی علیه این کشور جنگ زده دست می زند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید