طفره آمریکا از پاسخ دادن به انتقادهای رهبر کره شمالی

    کد خبر :458272

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا از هرگونه ابراز نظر درباره انتقاد رهبر کره شمالی از اقدام‌های واشنگتن در عدم تحقق صلح «پیونگ‌یانگ -سئول» خودداری کرد.

به گزارش مشرق، در حالی که «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی بامداد سه‌شنبه در نطقی تلویزیونی در کنایه‌ای در زمینه فشارهای آمریکا به سئول، گفت که یک «یک قدرت خارجی» نباید مانعی برای صلح دو همسایه باشد، با این حال وزارت خارجه آمریکا از هرگونه ابراز نظر در این‌باره خودداری کرد.

به نوشته خبرگزاری «یونهاپ» یک سخنگوی وزارت خارجه آمریکا که مایل به افشای نامش نبود، سه شنبه شب در این باره گفت: «از این فرصت برای ابراز نظر خودداری می‌کنیم.»

بر اساس این گزارش، کیم در این نطق تلویزیونی گفت که آماده است بدون پیش‌شرط منطقه صنعتی «کائه‌سونگ» و منطقه تفریحی «گومگنگ» در مرز دو کره را بازگشایی کند.

این در حالی است که با وجود حرکت پیونگ‌یانگ به سمت خلع سلاح اتمی، تحریم‌های آمریکا از این امر جلوگیری می‌کند.

رهبر کره شمالی سپس با هشدار به آمریکا گفت: «اگر واشنگتن به وعده‌هایی خود عمل نکند و از شکیبایی ما برداشت اشتباهی کند و تحریم‌ها را ادامه دهد، در آن صورت چاره‌ای جز یافتن مسیری جدید برای دفاع از منافع ملی نخواهیم داشت.»

برخی منابع نظامی، دیپلماتیک در هفته جاری مدعی شدند کره شمالی با وجود اعلام توقف پرتاب‌های موشکی، آزمایش جدیدی انجام داده است.

رهبران آمریکا و کره شمالی پس از مدت‌ها رایزنی فشرده و تنش‌های به وجود آمده برای برگزاری دیدار مشترک، در خرداد سال جاری و در سنگاپور برای نخستین بار دیدار و گفت‌وگو کردند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید