کشف 77 میلیارد ریال لوازم بهداشتی تاریخ گذشته در یزد

فرمانده انتظامی استان یزد از شناسایی یک انبار بزرگ کالای قاچاق و کشف 77 میلیارد ریال انواع لوازم بهداشتی خارجی تاریخ مصرف گذشته توسط ماموران پلیس شهرستان تفت خبر داد.

سردار ایرج کاکاوند گفت: در راستای تشدید طرح های مبارزه با قاچاق کالاهای گمرکی و ناامن ساختن بستر ارتکاب جرم برای قاچاقچیان کالا ، ماموران پلیس تفت با انجام یک سری اقدامات اطلاعاتی از خبری پیرامون وجود یک انبار کالای تاریخ گذشته و قاچاق در این شهرستان مطلع شدند.
وی ادامه داد: ماموران پلیس با هماهنگی مقام های قضائی از این انبار بازرسی به عمل آوردند که در نتیجه سه میلیون و 200 هزار قلم انواع لوازم بهداشتی خارجی تاریخ گذشته را کشف کردند.
این مسئول با بیان اینکه ماموران انتظامی متهم اصلی این پرونده را نیز دستگیر کردند خاطرنشان کرد: متهم، این کالاهای تاریخ مصرف گذشته خارجی را به صورت قاچاق از جنوب کشور به این استان وارد و ضمن انبار آن قصد درج تاریخ جدید و توزیع در بازار را داشت که با تلاش و تیزهوشی ماموران پلیس شناسایی و دستگیر شد.
کاکاوند در پایان بر عزم پلیس در امر مبارزه با این معضل اجتماعی تاکید کرد و افزود: قاچاق کالا موجب انحراف سرمایه و در نهایت کاهش تولید ملی، درآمد سرانه، گسترش فقر و بیکاری در جامعه می شود که پلیس استان در سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال مصمم است با عاملان اصلی ورود کالای قاچاق برخورد قانونی و قاطعانه داشته باشد.
محورهای مواصلاتی استان یزد به دلیل اتصال استان های جنوبی به مرکز کشور و موقعیت این استان در کانون کریدور شمال – جنوب کشور باعث شده تا راه های این استان مورد سوء استفاده برای انتقال کالای قاچاق قرار گیرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید