افزایش بودجه بیماران خاص «صوری» است

    کد خبر :457868

مدیرعامل انجمن تالاسمی ایران، در واکنش به ادعای سازمان برنامه و بودجه مبنی بر افزایش اعتبارات بیماران خاص در سال آینده، گفت: این ادعا صوری است.

یونس عرب به گزارش سازمان برنامه و بودجه از افزایش اعتبارات بیماران خاص در سال ۹۸ اشاره کرد و اظهار داشت: این ادعا واقعیت ندارد، در سال ۹۷ فقط ۲۰ درصد اعتبار بیماران خاص از محل هدفمندی یارانه ها محقق شد.

وی ادامه داد: بیماران خاص نمی توانند معطل تحقق این قبیل ردیف اعتبارات باشند.

عرب با عنوان این مطلب که افزایش ردیف اعتبار بیماران خاص از محل هدفمندی یارانه‌ها اساسا صوری است، گفت: این قبیل ردیف اعتبارات محقق نمی شود و فقط همان ردیف اعتبار ۱۲۹۰۰۰، ملاک است.

مدیرعامل انجمن تالاسمی ایران، با اشاره به افزوده شدن سه بیماری به بیماری‌های خاص، افزود: قرار بود با بودجه ۱۱۰۰ میلیارد تومانی که وزارت بهداشت پیشنهاد داده بود، ۴۰ بیماری تحت پوشش بیماری های خاص قرار بگیرد.

به گزارش مهر، سازمان برنامه و بودجه در واکنش به ادعای کاهش بودجه بیماران خاص در سال ۹۸، اعلام کرده است که همه ساله به صورت ویژه جهت تامین هزینه های این گونه بیماران، ردیفی تحت عنوان درمان بیماران خاص و صعب العلاج ذیل وزارت بهداشت پایدار شده است.

اعتبار این ردیف در سال ۹۷ در قالب جزء ۱۴ ردیف ۱۲۹۰۰۰ برابر ۲۱۶ میلیارد تومان است که در لایحه بودجه سال ۹۸، به استناد ردیف‌های ۱۲۹۴۵۴ اعتباری معادل ۱۵۰ میلیارد تومان و از محل برنامه ۱۶۰۲۰۰۱۰۵۶ مندرج در پیوست ۴ لایحه بودجه سال ۹۸ (موضوع اعتبارات هدفمندی یارانه ها) اعتباری معادل ۲۱۶ میلیارد تومان منظور شده است که در مجموع در لایحه بودجه سال آینده بابت این موضوع ۳۶۶ میلیارد تومان با رشد ۷۰ درصدی نسبت به اعتبار مصوب سال جاری منظور شده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید