استرس و اضطراب زیاد معده شما را عصبی می کند

    کد خبر :457781

هر گونه استرس و اضطرابی می تواند سیستم عصبی گوارش را مختل کند که این امر موجب زخم معده و اعثنی اشعر می شود.

دکتر خسرونیا متخصص داخلی گفت: سندروم روده تحریک پذیر نوعی اختلال روده ای بسیار شایع است که موجب گرفتگی ، نفخ، اسهال و یبوست می شود و برخی اوقات آن را معده عصبی هم می نامند.

وی در مورد دلایل ابتلا به این بیماری گفت: استرس، ناراحتی های عصبی و اضطراب روی سیستم گوارش اثر گذاشته که سبب تحریک سیستم گوارش و ترشح کاسترین می شود که این امر در نهایت زخم معده و عثنی اشعر را در پی دارد.

وی افزود: هر گونه اضطراب و استرس می تواند سیستم عصبی گوارش را مختل کند یا اگر شخصی در حادثه ای مثل آتش سوزی و یا خبر ناراحت کننده قرار گیرد، ممکن است دچار استرس شده و این استرس سبب خونریزی و عصبی شدن معده شود.

خسرونیا در رابطه به علائم این بیماری افزود: از عمده ترین علائم این بیماری می توان به درد معده ، ترش کردن ، سوزش معده، بادگلو، حالت تهوع و استفراغ، اسهال و یبوست اشاره کرد.

وی ادامه داد: باید زمینه های عصبی و استرس را از بین برد و از مصرف غذاهای پر ادویه و پرچرب و نوشیدنی های کافئین دار خودداری کرد.

وی خاطر نشان کرد: تمام افراد ممکن است به این بیماری مبتلا شوند پس بهتر است همواره به پزشک مراجعه کرده و از سلامتی خود اطمینان حاصل کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید