گزارش دبیرکل سازمان ملل: اقدامات ایران در چارچوب برجام ستودنی است / نماینده آمریکا: تا زمانی که ایران پایبند باشد، ما هم پایبند هستیم

    کد خبر :45775

«جفری فلتمن» معاون دبیر کل سازمان ملل متحد در نشست روز پنجشنبه شورای امنیت ضمن تایید پایبندی ایران به توافق هسته ای، آن را «تجسم دیپلماسی موفقِ چندجانبه، پشتکار و عزم سیاسی» دانست.

وی با ارائه سومین گزارش دبیر کل سازمان ملل درباره روند اجرای توافق هسته ای گفت: ضروری است که همه طرفهای برجام، سازمان ملل و به طور کل، جامعه بین المللی، همچنان به حمایت از اجرای کامل و موثر این توافق تاریخی ادامه دهند.

گزیده گزارش دبیرکل در زیر می آید:

متن برجام در خصوص برنامه موشکی ایران، مبهم است.

ایران فعلاً از تنش‌آفرینی موشکی بپرهیزد.

ایران به تمام تعهدات خود در برجام پایبند بوده است.

برنامه هسته ای ایران بر اساس هفت گزارش آژانس اتمی همچنان صلح آمیز است.

اکثر اعضای شورای امنیت و نماینده اتحادیه اروپا افدامات ایران را در چارچوب برجام ستودنی خواندند.

در این جلسه، تعدادی از اعضای شورای امنیت نیز در مورد گزارش دبیرکل سخنانی اظهار کرد. نیکی هیلی نماینده آمریکا در سازمان ملل گفت: ما مشغول بازبینی برجام هستیم اما تا زمانی که ایران پایبند باشد، ما هم پایبند هستیم.

نماینده اتحادیه اروپا اظهار داشت: افتخار می کنیم که برجام درست اجرا می شود و همه به آن پایبند هستند.

وی افزود: ایران به توافق پایبند است اما اقداماتی فرای برجام انجام داده است.

نماینده فرانسه در سازمان ملل همچنین گفت: آزمایش موشک‌های بالستیک و سفر سردار سلیمانی به خارج از ایران، نقض قطعنامه 2231 بود.

بعلاوه، نماینده مصر در سازمان ملل گفت: انتظار داریم که با اجرای قطعنامه‌های سازمان ملل، جلوی دخالت ایران در امور کشورهای عربی و بی‌ثبات‌سازی خاورمیانه توسط تهران گرفته شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید