مدیرکل آموزش و پرورش استان:

90 درصد بازماندگان دبیرستانی آذربایجان غربی به کلاس درس برنگشته‌اند

    کد خبر :457667

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: در مقطع متوسطه اول و دوم بعد از بررسی تعداد دانش آموزانی که سال قبل در حال تحصیل بودند و امسال از تحصیل بازمانده‌اند 14 هزار و 542 نفر شناسایی شدند.

ابراهیم محمدی در جمع خبرنگاران افزود: بعد از بررسی‌ها محرز شد که 3461 نفر امکان بازگشت به مدرسه را به علت مهاجرت یا فوت ندارند. از این تعداد 9720 نفر امکان بازگشت به مدرسه داشتند که 1361 نفر جذب شدند. برنامه ریزی شده از 9720 نفر شناسایی شده که امکان تحصیل و بازگشت دارند 2100 نفر جذب شوند.

وی افزود: 2004 نفر در 2 مقطع یاد شده امسال جذب مدارس شده‌اند و برنامه زیری شده تا 2570 نفر نیز در ماه های آتی به چرخه تحصیل باز گردند.

محمدی خاطرنشان کرد: امسال براساس اعلام مرکز برنامه ریزی و نیروی انسانی وزارت آموزش و پرورش از آمار کل دانش آموزان 6 تا 16 سال در مقطع ابتدایی 6874 نفر براساس پالایش اسمی بازمانده از تحصیل شناسایی شدند. از این تعداد 2107 نفر شناسایی نهایی شده و بقیه قابل شناسایی نبود و 643 نفر آنان در ابتدای سال تحصیلی جذب شدند.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: از 696 نفر باقی مانده که شرایط تحصیلی دارند نیز مقرر شده تا 470 نفر به تدریج به مدرسه بازگردند و بقیه به علت شرایط زندگی که داشتند امکان جذب نداشتند.

به گزارش ایسنا، محمد مهدی شهریاری استاندار آذربایجان غربی پیش از این طی جلسه ای از عزم جدی دولت برای حل معضل بازماندگان از تحصیل استان خبر داده بود و ‌با تاکید بر اینکه استانداری اهتمام کامل در رفع مشکلات سرانه فضا و توسعه شاخص های آموزشی دارد افزوده بود، آذربایجان غربی در بخش شاخص‌های آموزشی و بازماندگان از تحصیل وضعیت نامطلوبی دارد و مسئولان ذی ربط باید با شناسایی و جذب کودکان بازمانده از تحصیل استان اقدام کنند و استانداری آذربایجان غربی نیز هزینه های لازم برای تحقق این امر را فراهم خواهد کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید