مجید کیهانی: کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۰ در هر تورنمنتی مورد قبول نیست

  • ورزشی
  • سه شنبه ۱۱ دی ۱۳۹۷ ۱۳:۰۳
    کد خبر :457664

رئیس فدراسیون دوومیدانی پیش‌بینی کرد که این رشته بتواند ۴، ۵ سهمیه خوب و با کیفیت برای بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو کسب کند.

مجید کیهانی رئیس فدراسیون دوومیدانی با بیان اینکه هزینه اعزام کاروان ایران به مسابقات قهرمانی نوجوانان آسیا در هنگ‌کنگ نزدیک به 500 میلیون تومان است، اظهار داشت: ما تا یک سال آینده به ترتیب مسابقات قهرمانی نوجوانان آسیا در هنگ‌کنگ، رقابت‌های قهرمانی بزرگسالان آسیا در قطر و در مهر 98 نیز رقابت‌های قهرمانی جهان در قطر را پیش‌رو داریم که برای همه آنها برنامه‌ریزی لازم را کرده‌ایم. برای مسابقات جهانی قطر نیاز است که ورزشکاران در چندین مسابقه تدارکاتی شرکت کنند که در مسیر تحقق این موضوع تلاش می‌کنیم.

وی افزود: بخش اصلی برنامه فدراسیون بعد از مسابقات قهرمانی جهان آغاز می‌شود که همان کسب سهمیه المپیک و موفق در آن رویداد است. من پیش‌بینی‌ام این است که بتوانیم 4 تا 5 سهمیه خوب و با کیفیت برای المپیک بگیریم. هدف من صرفاً حضور کمی در المپیک نیست، بلکه نفرات اعزامی باید خوب مبارزه کنند. آنهایی که بتوانند سهمیه بگیرند، به طور ویژه حمایت خواهند شد.

رئیس فدراسیون دوومیدانی ادامه داد: چشم‌انداز ما بازی‌های آسیایی 2022 چین است و در حال تلاش هستیم تا نفرات نخبه را در بین ملی‌پوش نوجوان و جوان انتخاب کنیم. ما برای این بازی‌ها باید از الان استارت بزنیم و هدف‌گذاری‌مان هم کسب 8 مدال در چین است. در واقع این ظرفیت وجود دارد که در 2022 به سمت هشت مدال حرکت کنیم. به همین دلیل این نفرات منتخب و سایر ورزشکاران مورد نظر باید 3 سال در اردو باشند و یک تیم پالایش شده به چین اعزام شود.

کیهانی با بیان اینکه بازی‌های آسیایی و المپیک جای کسب تجربه نیست، گفت: تجربه در مسابقات قهرمانی آسیا هم کسب می‌شود. بر همین اساس ما 19 ورزشکار و 3 مربی را به مسابقات قهرمانی آسیا در قطر اعزام خواهیم کرد.

به گزارش تسنیم ،وی درباره شرایط کسب سهمیه المپیک عنوان کرد: فدراسیون جهانی در این خصوص کار ما را راحت کرده و یک‌سری مسابقات خاص را مشخص کرده که رکوردها در آنها مورد قبول است. این همان رویکردی است که ما هم مدنظر داریم. در واقع تورنمنت‌های مشخص با وزن و عیار مشخص برای کسب سهمیه قابل قبول هستند. دوره اینکه به هر قیمتی سهمیه بگیریم، تمام شده است.

کیهانی در بخش پایانی صحبت‌هایش گفت: قراردادی با آتش‌نشانی به عنوان اسپانسر جدید فدراسیون امضا کرده‌ایم که با پول دریافتی از آن می‌خواهیم مجموعه آفتاب انقلاب را ترمیم و بازسازی کنیم. همچنین قرارداد با آسان پرداخت نیز تمدید خواهد شد. ضمناً فدراسیون احتمالاً در روز سوم بهمن ماه مراسم تجلیل از قهرمانان و پیشکسوتان را برگزار خواهد کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید