آمریکا باهمه قوا مقابل ما ایستاده اما ما یکدیگر را تخریب می‌کنیم

  • سیاسی
  • سه شنبه ۱۱ دی ۱۳۹۷ ۱۲:۰۰
    کد خبر :457514

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: مطابق با دستورات الهی، نباید یکدیگر را تخریب کرده و به هم انگ بچسبانیم.

به گزارش مهر، مسعود پزشکیان نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور با استناد به آیاتی از قرآن مجید، گفت: خداوند میفرمایند اگر دو دسته از مسلمانان با هم دعوا کرده و اختلاف داشتند، بروید و بین آنان اختلافات را حل کنید و اگر یکی از آنان قبول نکرد، با آنکه نمی پذیرد، بجنگید تا به دستور خدا برگردد و اگر برگشت، بر اساس عدالت بین آنان قضاوت کنید.

وی با بیان اینکه مسلمانان با هم برادرند و باید بین آنان اصلاح صورت گیرد،افزود: ما مسلمانان با هم برادریم اما تا چه حد در جهت اخوت و برادری حرف می زنیم و چقدر بر طبل فتنه و حرف های این چنینی می کوبیم؟

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: مومنان نباید هیچ گروه و دسته ای را مسخره کنند و به یکدیگر تهمت بزنند و اگر کسی توبه نکند و به کارهایش ادامه دهد، ظالم است.

پزشکیان با بیان اینکه ما نباید از یکدیگر عیب جویی کنیم و به یکدیگر انگ بچسبانیم، تصریح کرد: ما باید از بدگمانی دست برداریم، چرا که برخی از این گمانه ها، گناه است و نباید پشت یکدیگر حرف بزنیم و آبروی مسلمانان را ببریم.

وی تأکید کرد: ای مردم، هیچ قومی بر هیچ قومی برتر نیست و فقط تقوا در مقابل خداوند ارزش دارد و بینی و بین الله آیا ما به این آیات الهی در این کشور و مملکت توجه می کنیم؟

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: آبروی نماینده، مدیر و مسئولان متاسفانه از پشت تریبون ها ریخته می شود و این افراد اسم خود را هم مسلمان می گذارند و همچنین به اسم شفافیت و تبلیغ آن، آبروی افراد را می ریزند، در حالی که آبروی یک مسلمان از آبروی کعبه بالاتر است و ما نباید از پشت تریبون ها، پشت برادر دینی خود بدگویی کنیم.

پزشکیان افزود: چه کسی گفته که بنده از دیگران بهتر و شما بهتر از دیگران هستید؟ شاید آنها از ما بهتر باشند و نباید خود را از دیگران برتر بدانیم.

وی با اشاره به اینکه اگر توبه نکنیم، باید منتظر عذاب الهی باشیم، اظهارداشت: در شرایطی که آمریکا با همه قوا در مقابل ما ایستاده است، متاسفانه ما نیز یکدیگر را تخریب می کنیم و برای یکدیگر پرونده می سازیم و آبروریزی می کنیم.

نایب رئیس مجلس متذکر شد: جای تاسف دارد که فردی در لباس روحانیت در رسانه ملی حاضر می شود و می گوید که من از این مجلس شرم می کنم و با این اظهارات خود همه نمایندگان این مملکت را زیر سؤال می برد و سؤال بنده از این افراد این است که آیا این دستور دین و قرآن است؟

وی گفت: چرا باید کاری کنیم و از پشت تریبون آبروی کسانی را ببریم که با تمام وجودشان برای این انقلاب زحمت کشیده و کار کرده اند اما قطعا همه عیب و نقص دارند.

پزشکیان گفت: اگر قرار بود خداوند، آدم ها را بر حسب گناهانشان محاکمه کند، قطعا هیچ فردی سالم نمی ماند، در حالی که خداوند به همه بندگانش فرصت داده است و همه ما عیب و اشکال داریم و حق نداریم آبروی کسی را ببریم.

نایب رئیس مجلس در ادامه اشاره ای به دو بیت شعر کرد و گفت:

«گر حکم شود که مست گیرند، در شهر هر آنکه هست گیرند

گفت باید حد زند هوشیار مردم، مست را/ گفت هوشیاری بیار، اینجا کسی هوشیار نیست»

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید