هیات‎های استانی از قانون منع به کارگیری بازنشسته‎ها معاف شدند

  • ورزشی
  • سه شنبه ۱۱ دی ۱۳۹۷ ۱۱:۰۸
    کد خبر :457450

به گفته معاون وزارت ورزش و بر اساس نتیجه استعلام صورت گرفته از ریاست جمهوری و مجلس، هیات‎های ورزشی استان‎ها و شهرستان‎ها شامل قانون منع به کارگیری بازنشستگان نمی‎شوند.

به گزارش بازتاب و به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، محمدرضا داورزنی گفت: بعد از استعلاماتی که از دیوان محاسبات و سازمان بازرسی کل کشور داشتیم و اختلاف نظری که راجع به مشمول شدن هیات های ورزشی استانی و شهرستانی در خصوص قانون بازنشستگان بود، نامه ای به رئیس جمهور و رئیس مجلس ارسال کردیم که با توجه به این اختلاف نظرها و وجود ۱۴۰۰ هیات در مراکز استانها و حدود ۱۴ هزار هیات شهرستانی و بلاتکلیفی آنها در خصوص پاسخگویی به دستگاه نظارتی، تکلیف روشن شود.

وی افزود: خوشبختانه چند روز پیش خانم جنیدی معاون حقوقی رئیس جمهوری پاسخ استعلام را دادند و اعلام کردند هیاتهای استانی با توجه به ماهیتی که دارند شامل قانون بازنشستگی نمی شوند و افراد بازنشسته می توانند کماکان در مسئولیت های هیات های ورزشی استان ها و شهرستان ها به فعالیت خود ادامه دهند و ورزش کشور از ظرفیت این افراد استفاده کند.

معاون وزیر ورزش یادآور شد: همچنین طبق آخرین صحبتی که با مجلس شورای اسلامی داشتیم، آن دوستان هم اعلام کردند که این قانون شامل هیات های ورزشی استان ها و شهرستان ها نمی شود. این کار تا اندازه زیادی هیات ها ورزشی را از بلاتکلیفی خارج خواهد کرد و ما هم سعی می کنیم ظرف چند روز آینده وضعیت هیات های شهرستانی و استانی را به آنها ابلاغ کنیم تا در از نظر پاسخگویی به دستگاه های نظارتی مشکلی نداشته باشند.

داورزنی تاکید کرد: هیچ کدام از روسای هیات های استانی پست سازمانی ندارند و اگر این قانون اعمال می‌شد این امکان نیز وجود نداشت که افراد جدید با پست های جدید جای آنها را بگیرند چون بار مالی چهار تا پنج برابری برای ورزش کشور ایجاد می کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید