تشریح برنامه‎های تیم ملی بسکتبال برای انتخابی جام جهانی

  • ورزشی
  • سه شنبه ۱۱ دی ۱۳۹۷ ۹:۴۶
    کد خبر :457249

رئیس فدراسیون بسکتبال با اشاره به برنامه‌های آماده‎‌سازی تیم ملی پیش از پنجره پایانی انتخابی جام جهانی گفت: هنوز در رابطه با حریف تدارکاتی به نتیجه قطعی نرسیده‎ایم.

تیم ملی بسکتبال هفته اول اسفندماه در چارچوب پنچره ششم و پایانی انتخابی جام جهانی۲۰۱۹ در تهران میزان دو تیم ژاپن و استرالیا است. پپش رو بودن این دو دیدار تعیین کننده، برنامه ریزی برای آماده سازی تیم ملی را در دستور کار مسئولان فدراسیون قرار داده است. در این راستا آنها پیگیر دیدار تدارکاتی با چپین یا کره جنوبی یا ونزوئلا بودند که منتفی شده است اما از لبنان و اردن به عنوان گزینه های جدید برای حریف تدارکاتی ملی پوشان یاد می‌شود.

رامین طباطبایی رئیس فدراسیون بسکتبال با اشاره به نتیجه رایزنی ها برای مصوب کردن برنامه آماده سازی تیم ملی، در مورد دیگر موارد مرتبط به این تیم توضیح داد.

وی در رابطه با منتفی شدن دیدار تدارکاتی تیم ملی بسکتبال با یکی از سه تیم چین، کره جنوبی یا ونزوئلا گفت: این طور نیست که از این تیم ها پاسخ منفی گرفته باشیم. این تیم ها برای پنچره ششم انتخابی جام جهانی به غرب آسیا سفر می کنند. به همین دلیل از آنها خواسته بودیم در صورت امکان، طی سفر به این منطقه به ایران هم آمده و برگزار کننده دیداریا دیدارهای تدارکاتی با تیم ملی ما باشند.

رئیس فدراسیون بسکتبال در این رابطه ادامه داد: اتفاقا کره ای ها از این موضوع استقبال زیادی هم کردند اما به خاطر مشکلات و محدودیت هایی که در پرواز و جابجایی برای آنها پیش می آمد سفر به ایران را منتفی کردند. نیوزلند هم با مشکلی این چنینی مواجه بود.

وی با یادآوری اینکه اردن و لبنان متقاضی دیدار تدارکاتی با ایران هستند، خاطرنشان کرد: این دو تیم هم گزینه های خوبی به عنوان حریف تدارکاتی هستند. رایزنی های لازم در این زمینه انجام شده است. اگر شرایط مهیا باشد تیم ملی به یکی از این دو کشور سفر می کند تا اردو و دیدار تدارکاتی داشته باشد. در غیر این صورت هم ممکن است ما در ایران میزبان چند دیدار با حریفانی از غرب آسیا باشیم.

طباطبایی با تاکید بر اینکه قاعدتا این تیم ها جزو تیم هایی هستند که مانند ایران درگیر انتخابی جام جهانی می باشند، تصریح کرد: هنوز به نتیجه قطعی و مشخص در این زمینه نرسیده ایم اما اینکه در اردن یا لبنان به میدان رویم یا در تهران میزبان باشیم در برنامه ما است.

رئیس فدراسیون بسکتبال همچنین در رابطه با تورنمنت امارات که تیم ملی به حضور در آن دعوت شده بود و اینکه ظاهرا برگزاری این تورنمنت به صورت کلی منتفی شده است نیز گفت: حضور این تورنمنت هم منتفی شده است. وقتی دعوتنامه امارات را دریافت کردیم قرار بر این شد تا بر اساس دیگر تیم های شرکت کننده برای حضور در مسابقات تصمیم بگیریم اما در نهایت موضوع منتفی شد.

طباطبایی در بخش دیگری از گفتگو با مهر در مورد برنامه فدراسیون بسکتبال برای استفاده از بازیکنان دورگه در پنجره ششم انتخابی جام جهانی و اینکه آیا مانند پنجره قبل از این بازیکنان دعوت خواهد شد نیز افزود: برای اردوی آماده سازی پنجره پنجم از بازیکن دو رگه دعوت نکردیم. آرون گرامی پور گزینه مورد نظر کادر فنی بود که پیش از قرار گرفتن در فهرست اردونشینان صحبت هایی با او داشتیم اما وی به خاطر آسیب دیدگی از حضور در تمرینات عذرخواهی کرد و به همین دلیل این بازیکن را دعوت نکردیم. برای پنجره ششم هم بر اساس نظر کادر فنی در مورد این دسته بازیکنان تصمیم می گیریم.

وی در این رابطه ادامه داد: البته گزینه های مورد نظر از میان بازیکنان دو رگه زیاد نیستند. رستم پور و گرامی پور گزینه هایی بودند که کادر فنی روی آنها نظر داشتند. در کل از این دسته بازیکنان در صورتی دعوت می‌شود که بالاتر از آنها باشند و بتوان به نوعی روی توانایی آنها حساب کرد.

رئیس فدراسیون بسکتبال همچنین در رابطه با صمد نیکخواه بهرامی و اینکه با توجه به بازگشت این بازیکن به ایران صحبتی با وی انجام شده است، خاطرنشان کرد: صمد در یک دیدار پنجره چهارم و پنجره پنجم به خاطر مسائل شخصی نتوانست تیم ملی را همراهی کند. استفاده از او برای پنجره ششم هم به نظر کادر فنی بستگی دارد و اینکه خودش آماده است یا نه؛ در کل فدراسیون بسکتبال مشکلی برای حضور صمد در ترکیب تیم ملی ندارد بخصوص که کاپیتان و بازیکن ارزشمندی است اما نظر کادر فنی و شرایط خود این بازیکن تعیین کننده است.

طباطبایی همچنین در مورد وضعیت حامد حدادی هم گفت: حامد که فعلا خارج از کشور مشغول به بازی است. حضور وی در ترکیب تیم ملی هم به وضعیت خودش بستگی دارد. فعلا صحبت جدی با حدادی نداشته ایم اما قطعا برای پنجره ششم مذاکرات لازم انجام خواهد شد.

وی با اشاره به تایید سهمیه بانوان برای حضور در بازیهای ساحلی جهان گفت: هنوز هیچ یک از رشته ها نتوانسته اند سهمیه بگیرند اما بسکتبال بانوان بر اساس رنکینگ جهانی این سهمیه را کسب کرده است. کمیته ملی المپیک در نامه ای به فدراسیون این موضوع را تایید کرده و ما هم از اعزام تیم به بازیها استقبال می کنیم بخصوص که برگزاری بازیهای ساحلی در رشته بسکتبال این گونه نیست که در ساحل برگزار شود. مسابقات عینا مانند بازیهای آسیایی و به صورت سه به سه برگزار خواهد شد. در واقع حفظ حجاب و مراعات آن برای تیم بانوان در این بازیها کاملا شدنی است و مشکلی از این حیث وجود ندارد. در هر صورت منتظر تصمیمات آتی کمیته هستیم تا در صورت تصویب نهایی ستاد عالی برای اعزام تیم اقدام کنیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید