نادو فهرست مواد ممنوعه ۲۰۱۹ را اعلام کرد

  • ورزشی
  • سه شنبه ۱۱ دی ۱۳۹۷ ۹:۲۴
    کد خبر :457191

فدراسیون پزشکی ورزشی و ستاد ملی مبارزه با دوپینگ همزمان با آغاز سال ۲۰۱۹ میلادی ترجمه تازه‌ترین فهرست ممنوعه اعلامی از طرف آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ را منتشر کردند.

به گزارش بازتاب و به نقل از پایگاه خبری تحلیلی پزشکی ورزشی ایران، دکتر غلامرضا نوروزی، رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی و دبیرکل ستاد ملی مبارزه با دوپینگ در این خصوص گفت: با توجه به اینکه آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ(وادا) از ابتدای هر سال میلادی لیست مواد ممنوعه بازنگری شده را منتشر می کند و با به روز رسانی این لیست تغییراتی در آن رخ می دهد، ضروری است که ورزشکاران سراسر دنیا به این لیست توجه جدی داشته باشند.

وی افزود: در این راستا در ستاد ملی مبارزه با دوپینگ جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون پزشکی ورزشی نیز هر سال ترجمه این لیست را همراه با برخی بسته های آموزشی از ابتدای سال میلادی منتشر می کنیم و امسال علاوه بر لیست کامل ممنوعه 2019، کارت جیبی راهنمای ورزشکار که حاوی برخی داروهای ممنوعه و مجاز است، همراه با پوستر دهگانه دوپینگ از امروز از طریق سایت فدراسیون پزشکی ورزشی به نشانی www.ifsm.ir در دسترس عموم قرار می گیرد.

نوروزی خاطر نشان کرد: علاوه بر این، این سه بسته آموزشی چاپ و منتشر نیز شده اند و به زودی در اختیار تمامی فدراسیون های ورزشی، ادارات کل ورزش و جوانان استان ها و هیات های ورزشی سراسر کشور قرار می گیرد، ضمن اینکه از طریق شبکه های اجتماعی نیز در دسترس عموم قرار گرفته است.

دبیرکل ستاد ملی مبارزه با دوپینگ یادآور شد: یک بسته آموزشی در خصوص معافیت مصرف درمانی و همچنین راهنمای مصرف مکمل های غذایی در ورزش تهیه شده است که این بسته نیز طی روزهای آینده در سطح عموم منتشر خواهد شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید