ترامپ: به آرامی در حال بازگرداندن نیروهای خود از سوریه هستیم

  • کامنت
  • دوشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۷ ۱۷:۰۷
    کد خبر :456954

رئیس‌جمهور آمریکا با گلایه از رسانه‌ها به دلیل انتقاد از تصمیمش برای خروج از سوریه، گفت نیروهای آمریکایی «به آرامی» در حال خروج از سوریه هستند و مبارزه با باقی‌مانده‌های داعش همچنان ادامه دارد.

به گزارش فارس، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا روز دوشنبه بار دیگر بر تصمیمش برای خارج کردن نیروهای نظامی این کشور از سوریه تأکید کرد، اما این بار گفت که این روند «به آرامی» صورت می‌گیرد.

ترامپ با لحنی که از گلایه او از پوشش منفی رسانه‌ها درباره خروج نظامیان آمریکایی از سوریه حکایت دارد، در توییتر نوشت: «اگر کسی جز دونالد ترامپ آنچه را که من در سوریه انجام دادم، انجام می‌داد، الان یک قهرمان ملی بود. وقتی من رئیس‌جمهور شدم، سوریه یک افتضاح پر از [نیروهای] داعش بود. بخش عمده داعش از بین رفته و ما داریم به آرامی نیروهایمان را به خانه می‌فرستیم تا با خانواده‌هایشان باشند و در عین حال با باقی‌مانده‌های داعش می‌جنگیم.»

وی افزود: «من [در رقابت‌های انتخاباتی] با شعار خروج از سوریه و دیگر مناطق تبلیغ کردم. حالا که شروع به خروج [از سوریه] کرده‌ام، رسانه‌های جعلی و بعضی ژنرال‌هایی که در انجام وظایفشان پیش از ورود من [به کاخ سفید] ناکام بوده‌اند، می‌خواهند در مورد من و تاکتیک‌هایم، که دارند نتیجه می‌دهند، غر بزنند. فقط دارم آن کاری را می‌کنم که گفته بودم انجام می‌دهم!»

ترامپ دقایقی بعد، در تکمیل توییت‌های قبلی‌اش نوشت: «البته با این تفاوت که نتایج [این تاکتیک‌ها] به مراتب بهتر از آن چیزی است که من گفته بودم قرار است باشد! یادتان باشد، من علیه جنگ‌های بی‌پایان تبلیغ کردم!»

ترامپ دو هفته پیش در بیانیه‌ای غافلگیرکننده اعلام کرد که نظامیان این کشور به زودی سوریه را ترک می‌کنند، چراکه داعش شکست خورده و دیگر نیازی به حضور آمریکایی‌ها در سوریه نیست. این تصمیم ترامپ با واکنش منفی رسانه‌های جریان اصلی آمریکایی و سیاستمدارانی مواجه شده که مدعی هستند با خروج آمریکا از سوریه، نفوذ ایران و روسیه در این کشور بیشتر می‌شود.

«لیندسی گراهام» سناتور جمهوری‌خواه و از متحدان ترامپ در کنگره شب گذشته گفت در کاخ سفید با ترامپ دیدار و با او در مورد سوریه گفت‌وگو کرده است. وی گفت ترامپ به او اطمینان داده که اجازه نمی‌دهد خروج نظامیان آمریکایی، راه را برای افزایش نفوذ ایران باز کند. گراهام پس از این دیدار گفت «حالا خیالم راحت‌تر است.»

ترامپ چند روز پیش در جمع گروهی از نظامیان آمریکایی مستقر در عراق، گفت خروج نظامیان آمریکا از سوریه به شکلی «با برنامه و منظم» انجام می‌گیرد. بر اساس بیانیه اولیه یک مقام پنتاگون قرار بود عملیات خروج آمریکایی‌ها از سوریه ظرف دو تا سه ماه آینده تکمیل شود، با این حال اخیرا زمزمه‌هایی از احتمال طولانی‌تر شدن این روند مطرح شده است.

1
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید