کنایه معاون روحانی به احمدی‌نژاد؛ آنکه می‌گفت قطعنامه‌ها کاغذپاره است، حرف بی‌اساسی مطرح می‌کرد

    کد خبر :45691

معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: توافق برجام تصمیم کل حاکمیت بود و با حمایت رهبر معظم انقلاب به سرانجام رسید.

حسینعلی امیری روز پنجشنبه در نشست شورای اداری شیروان در خراسان شمالی اظهار کرد: توافق برجام تصمیم کل حاکمیت بود و با حمایت رهبر معظم انقلاب و حمایت مجلس و تدبیر دکتر روحانی و تیم مذاکره به نتیجه رسید.

وی با اشاره به تاثیر تحریم ها در بخش های مختلف کشور افزود: آن که می گفت قطعنامه ها کاغذپاره است، حرف بی اساسی مطرح می کرد.

امیری تصریح کرد: پیامد آن قطعنامه ها تحریم نفت و بیمه و تجارت ما بود و متاثر از قطعنامه ها، ایران هراسی در دنیا شکل گرفته بود و شاهد رواج فساد به بهانه دور زدن تحریم در آن دوران بودیم.

وی گفت: در آن دوران، ایران و ایرانی عزت نداشت و مرگ های خاموش ناشی از تبعات تحریم ها از آسیب های آن دوران بود.

معاون پارلمانی رئیس جمهور تاکید کرد: برای رسیدن به توسعه و برای تحقق عزت اسلام و ایران، و به منظور دست یابی به اهداف نظام باید با دنیا تعامل داشته باشیم.

امیری با بیان اینکه ایران از تحریم های ظالمانه آسیب های فراوان دیده است گفت: دولت تدبیر و امید در سال 92 زمانی مستقر شد که سایه سنگین قطعنامه های ناعادلانه و ظالمانه شورای امنیت بر کشور به شدت سنگینی می کرد.

وی افزود:متاثر از این قطعنامه ها نفت، تجارت و بیمه را تحریم کردند و هیچ کالایی به ایران حمل نمی شد و در سطح دنیا ایران هراسی ایجاد کرده بودند و در شرایطی بودیم که نفت ما را نمی خریدند و صنایع نفتی ما کاملا مستهلک و توان تولید نفت به شدت پایین آمده بود.

امیری با بیان اینکه بعد از تحریم ها سرمایه گذاری زیادی برای بازسازی چاه های نفت انجام شد افزود:در آن دوران صادرات نفت نداشتیم و بازارهای نفتی را از دست داده بودیم و نفتی که تولید می کردیم را باید با چند واسطه به فروش می رساندیم.

وی گفت: اگر شرایط تحریم نفتی ادامه پیدا می کرد پول ناشی از صادرات نفت نمی توانست نیمی از یارانه های نقدی دولت را تامین کند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور با اشاره به دستاوردهای و اهمیت برجام گفت: اگر حمایت های رهبری نبود برجام به سرانجام نمی رسید.

وی خودکفایی در تولید گندم را از دستاوردهای دولت عنوان کرد و افزود: اکنون نه تنها در تولید گندم خودکفا شده ایم بلکه این محصول را صادر می کنیم.
منبع: ایرنا

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید