حسینی خبر داد

بررسی نهایی طرح تشدید مجازات اسیدپاشی؛ سه‌شنبه در کمیسیون قضایی مجلس

    کد خبر :456906

نماینده مردم تهران گفت: جزئیات طرح «تشدید مجازات اسیدپاشی و حمایت از بزه‌دیدگان ناشی از آن» امروز در کمیته کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس نهایی شد.

سیده فاطمه حسینی طراح طرح «تشدید مجازات اسیدپاشی و حمایت از بزه دیدگان ناشی از آن» در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به جلسه صبح امروز (دوشنبه) کمیته کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس، افزود: امروز گزارش نهایی طرح «تشدید مجازات اسیدپاشی و حمایت از بزه دیدگان ناشی از آن» به رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس تقدیم شد.

نماینده تهران در مجلس با اعلام اینکه بررسی نهایی این طرح برای ارائه به صحن علنی، در دستور کار فردای کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس قرار دارد، به جزئیاتی از این طرح اشاره کرد و گفت: در موضوع تشدید مجازات اسیدپاشی، علاوه بر قصاص نفس یا عضو، با توجه به میزان دیه اعضای بدن، حبس های تعزیری درجه ۱ تا ۴ پیش بینی شده است.

حسینی همچنین از تشدید مجازات معاونت در جرم اسیدپاشی نیز بر اساس این طرح خبر داد.

نماینده تهران در مجلس در ادامه با اشاره به مواد مربوط به حمایت از بزه دیدگان ناشی از اسیدپاشی در این طرح، به پیش بینی راهکارهایی در زمینه تامین هزینه های درمان بزه دیده و همچنین خسارات روانی و اجتماعی وارد بر وی اشاره کرد و توضیح داد: همچنین پرداخت دیه از بیت المال در صورت عدم دسترسی یا شناسایی مرتکب نیز در این طرح مورد توجه قرار گرفته است.

حسینی افزود: در مواد ۷ و ۸ این طرح نیز ضابطه مند کردن خرید و فروش اسید پیش بینی شده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید