فهرست تروریستی که از سوی سفارت سوریه در کویت تکذیب شد

    کد خبر :456858

سفارت سوریه در کویت با صدور بیانیه ای، ادعاهای مربوط به وجود فهرست مربوط به تروریسم که برخی رسانه ها منتشر و نام برخی شخصیت های کویتی را هم در آن آورده اند، تکذیب کرد.

سفارت سوریه در کویت با صدور بیانیه ای، ادعاهای مربوط به وجود فهرست مربوط به تروریسم که برخی رسانه ها منتشر و نام برخی شخصیت های کویتی را هم در آن آورده اند، تکذیب کرد.

در این بیانیه آمده است: این تلاشی از سوی برخی طرفهای مغرض و مشکوک که از پیشرفت در روابط میان دو کشور برادر و تحکیم روابط برادری ناخرسند هستند، است.

سفارت سوریه در کویت بر عمق روابط سوریه و کویت تاکید و آنرا محکم و تاریخی توصیف کرد که فتنه طلبی ها تاثیری بر آن نمی گذارد.

شایان ذکر است که قبلا روزنامه الرای کویت به نقل از یک منبع دیپلماتیک نوشت که وزارت خارجه این کشور غسان غنجرینی، کاردار سفارت سوریه در کویت را برای اعتراض به درج نام اشخاص کویتی در فهرست تامین‌ بودجه تروریسم توسط دولت سوریه احضار کرد.

این منبع اعلام کرد که این احضار پس از مطرح شدن اخباری درباره تدوین فهرست تامین‌کنندگان بودجه تروریسم متشکل از ده‌ها تن توسط دولت سوریه صورت گرفت که در میان آنها نام چند کویتی نیز دیده می‌شود.

از سوی دیگر، روزنامه کویتی القبس گزارش داد که لیست حامیان مالی بودجه تروریسم شامل اسامی شخصیت‌های کویتی از جمله نمایندگان سابق، یک وزیر و مبلغان است.

القبس به نقل از منابع آگاه نوشت که وجود نام خالد الجارالله، معاون وزیر خارجه در این لیست صحت ندارد.

روزنامه القبس به نقل از منابع کویتی نوشت که سفارت سوریه در کویت یک روز هم تعطیل نشده و آغاز فعالیت مجدد این کشور در دمشق در انتظار تصمیم اتحادیه عرب است.

به گزارش مهر ،طبق اعلام پایگاه کویتی السیاسیة؛ ۳۰ کویتی در لیست تروریسم سوریه قرار دارند و نام الجارالله، محمد هایف و نایف المرداس، دو نماینده کنونی پارلمان کویت، هشت نماینده سابق، وزیر اوقاف و دادگستری سابق، مبلغان و سفرا نیز در این لیست درج شده است.

اخبار درباره وجود این لیست چند روز پس از اعلام خبر گشایش سفارت کویت در دمشق در آینده نزدیک مطرح شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید