کاراته تنها رشته حاضر در بازی‌های ساحلی در بخش بانوان

  • ورزشی
  • دوشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۷ ۱۴:۵۳
    کد خبر :456768

بانوان کاراته‌کا در صورتی که سهمیه بازی‌های ساحلی جهان را کسب کنند، شانس حضور در این مسابقات را پیدا خواهند کرد.

نخستین دوره بازی‌های ساحلی جهانی در سال 2019 به میزبانی سن‌دیگو برگزار می‌شود. در برخی از رشته‌های حاضر در این بازی‌ها از جمله رشته‌های انفرادی سهمیه حضور در مسابقات توزیع می‌شود.

در رشته‌های تیمی نیز با توجه به رنکینگی که کشورها دارند، جواز حضور در بازی‌ها را پیدا می‌کنند.

نشست ستاد عالی بازی‌های المپیک امروز در حالی برگزار شد که آشوری سرپرست فدراسیون کاراته به همراه سرمربیان مردان و زنان برنامه‌های این رشته را برای بازی‌های المپیک 2020 تشریح کرد. یکی از مواردی که در نشست امروز مورد بحث قرار گرفت، حضور بانوان در بازی‌های ساحلی بود.

اعضای ستاد عالی بازی‌های المپیک به این نتیجه رسیدند بانوان کاراته‌کا در صورتی که سهمیه بگیرند می‌توانند در این بازی‌ها حضور داشته باشند.

اصغر رحیمی رئیس مرکز نظارت بر تیم‌های ملی در گفت‌وگو با فارس در این باره گفت: چون در رشته کاراته لباس بانوان مورد تصویب فدراسیون جهانی قرار گرفته در صورتی که آنها سهمیه بگیرند، می‌توانند در بازی‌های ساحلی سن‌دیگو شرکت کنند. در رشته‌های دیگر نه شرایط فراهم است و نه شانس مدال داریم که بخواهیم آنها را اعزام کنیم.

وی افزود: در بخش مردان در هر رشته‌ای که سهمیه بگیریم مردان را اعزام می‌کنیم.

به گزارش فارس، یکی دیگر از موضوعاتی که در نشست امروز مطرح شد درباره بودجه بود. مسئولان ورزش کشورمان با تاکید بر اینکه ورزش از نظر بودجه در تنگنا قرار دارد اعلام کردند حمایت خود را از رشته‌های مدال‌آور در المپیک خواهند کرد.

در نشست هفته گذشته ستاد، روسای فدراسیون‌های وزنه‌برداری و تکواندو به تشریح برنامه‌های خود پرداختند و این احتمال وجود دارد هفته آینده بنی‌تمیم سرپرست فدراسیون کشتی در نشست ستاد حاضر شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید