دستگیری ۵۷ شکارچی غیرمجاز پرندگان مهاجر

    کد خبر :456633

فرمانده یگان حفاظت سازمان محیط زیست با اشاره به صید بی‌رویه و غیر قانونی پرندگان مهاجر گفت: ۵۷ نفر از شکارچیان غیرمجاز دستگیر شدند.

سرهنگ جمشید محبت‌خانی با اشاره به مهاجرت پرندگان به دلیل برودت هوا از اروپا بویژه سیبری به مناطق گرمسیر اظهار کرد: بخش‌هایی از کشور ایران از جمله مناطق تالابی در شمال کشور و خوزستان میزبان این پرندگان مهاجر برای ادامه حیات هستند.

وی با بیان اینکه استان‌های مارندران،گیلان و خوزستان بیشترین سهم میزبانی را از این پرندگان با ارزش مهاجر برعهده دارند، گفت: یگان حفاظت سازمان محیط زیست استان‌های مارندران، گیلان و خوزستان برای پیشگیری از شکار بی‌رویه این پرندگان، طرح‌هایی را با حمایت دستگاه قضائی اجرایی می‌کنند.

فرمانده یگان حفاظت سازمان محیط زیست اظهارکرد: متاسفانه تعدادی افراد سودجو، اقدام به شکار این گونه از پرندگان می‌کنند که در این رابطه ۵۷ نفر از شکارچیان غیر مجاز و غیر قانونی دستگیر شده اند.

به گزارش ایسنا وی با اظهار تاسف از همکاری نکردن برخی مسئولان محلی در استان مازندران با یگان حفاظت سازمان محیط زیست، گفت: در هر حال افراد سودجو در رصد ماموران هستند و در صورت بروز هرگونه رفتار غیر قانونی، هنجارشکنانه و تعرض به محیط زیست، با آنان برخورد قاطعی می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی محیط زیست، محبت‌خانی در خاتمه تاکید کرد: مردم فهیم و دوستدار محیط زیست منطقه همکاری خوبی با محیط بانان دارند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید