رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران خبر داد

نامگذاری خیابانی به نام مرحوم همایون شهنواز

    کد خبر :456617

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران با بیان اینکه خیابانی به نام مرحوم همایون شهنواز – نویسنده و کارگردان- در روز تولد وی نامگذاری خواهد شد، گفت: از سردیس همایون شهنواز نیز رونمایی می‌شود.

دکترمحمد جواد حق شناس صبح امروز در مراسم رونمایی از سردیس مرحوم دکتر محمد امین قانعی راد – استاد فقید جامعه‌شناسی- که با حضور شهردار تهران برگزار شد، با بیان اینکه قانعی‌راد شخصیت ارزشمندی در عرصه‌ جامعه شناسی کشور است، گفت: یکی از وظایف شورای شهر توجه و تصمیم سازی در حوزه‌ نامگذاری اماکن و معابر شهری است که بر همین اساس کمیسیون نامگذاری در شورای شهر تشکیل شد.

وی با اشاره به اینکه در رویکرد جدید شورا توجه به نامگذاری نام‌آوران علمی که الگویی برای جوانان هستند، مد نظر قرار گرفته است،اظهارکرد: بزرگان علم سرمایه‌های شهر هستند و تهران به این سرمایه‌ها متکی است و باید یاد و نام این افراد زنده نگه داشته شود.

حق‌شناس اضافه کرد: پس از فوت قانعی‌راد پیشنهاد نامگذاری خیابانی به نام این فرد با رای اکثریت آرا در شورا تصویب شد. با کمک و همت سازمان زیبا سازی و شهرداری منطقه 3 خیابانی به نام این فرد نامگذاری شد و همچنین سردیس یادبود وی نصب شد.

به گزارش ایسنا ، دکتر احمدی – رئیس مرکز سیاست علمی کشور – صبح امروز در مراسم رونمایی از سردیس دکتر قانعی راد با بیان این که به‌طور قطع دکتر قانعی راد به این گونه مراسم احتیاجی ندارند، گفت: با این حال این اتفاق گرامیداشت جامعه‌ علمی دلسوز و دغدغه‌مند است .

وی با بیان اینکه من عادت به بیان تعارفات ندارم اما حضور حناچی در پست شهرداری تهران نوید بخش است ،اظهارکرد: تهران شهر بزرگی است و ظرفیت‌های علمی بسیاری دارد اما متاسفانه چهره‌ علمی ندارد این در حالیست که دنیا به سمت شهرهای نوآور ، خلاق، پرنشاط و فرهنگی می‌رود و باید از این ظرفیت‌های اجتماعی در پایتخت نیز استفاده شود و حضور حناچی در تهران می‌تواند پیوندی میان دانشگاه و جامعه شهری باشد.

رئیس مرکز سیاست علمی کشور افزود: حرکت امروز در راستای حفظ حرمت و ارتقای جایگاه علمی است. طبیعتا باید در سیاست‌های کلان و راهبردی نقطه پیوند بین دانشگاه و مدیریت شهری را ایجاد کرد و در پی انعقاد تفاهمنامه فرهنگی با معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری در مورد ارتباط و پیوند دانشگاه هستیم و امیدواریم این مهم هر چه سریعتر به نتیجه برسد.

در ادامه غفاری – معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم – نیز با اشاره به ویژگی‌های اخلاقی و علمی قانعی راد گفت: قانعی راد در حوزه جامعه‌شناسی علم و معرفت یکی از بهترین‌ها بود و دغدغه‌های زیادی در این حوزه داشت. او دغدغه مسائل اجتماعی را داشت و دانش و بینش را به خدمت می‌گرفت تا بتواند مسائل مختلف را حل و فصل کند.

به گزارش ایسنا، دکتر سراج‌زاده – رئیس انجمن جامعه شناسی کشور- نیز با اشاره به نامگذاری‌های جدید در شهر تهران به نام مصدق و قانعی راد گفت: انصافا قانعی راد شایستگی آن را داشت که نامش ماندگار شود . هر چند که یک پژوهشگر با آثارش ماندگار خواهد بود.

وی با بیان این که قانعی‌راد معتقد بود که باید دیدگاه‌های کارشناسانه وارد جامعه شود و به ارتباط با نهادهای سیاستگذار معتقد بود، گفت: دکتر قانعی راد مسائل مختلف را با زبانی توام با ادب و شوخ طبعی بیان می‌کرد اما امروز شاهد آن هستیم که سخنان تلخ با ادبیات نامناسب بیان می‌شود.

سراج زاده با اشاره به اینکه امیدواریم این مراسم نقطه عطفی برای تعامل انجمن‌ها و مراکز علمی باشد،اظهارکرد: انجمن‌های علمی و جوامع مردمی می‌توانند فرصتی را برای حل مشکلات و بیان مسائل مختلف فراهم کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید