دختر ایرانی، قهرمان شطرنج سریع و برق آسای 2018 جهان شد

  • ورزشی
  • یکشنبه ۹ دی ۱۳۹۷ ۲۰:۰۷
    کد خبر :456553

خادم الشریعه که بارها گفته شد با هزینه شخصی به مسابقات بین المللی شطرنج اعزام می شود و فدراسیون از پرداخت هزینه سفرها شانه خالی می کند، با نایب قهرمانی در بخش سریع و برق آسا، امشب به ترتیب برنده جایزه های 25 و 30 هزار دلاری شد. همچنین بابت نفر اول مجموع این رقابت ها جایزه 40 هزار دلاری هم نصیب او خواهد شد تا در مجموع 95 هزار دلار پاداش درخشش این ملی پوش ارزنده و خوشفکر ایرانی باشد.

سارا خادم الشریعه در رقابت مجموع، نفر اول مسابقات سریع و برق آسای جهان شد تا در آخرین رقابت مهم ورزشی سال 2018، افتخاری بزرگ برای ورزش ایران به ارمغان بیاورد.

در بخش زنان مسابقات شطرنج برق‌آسای جهان در شهر سن پترزبورگ روسیه، سارا خادم الشریعه موفق به کسب ۱۳ امتیاز از ۱۷ امتیاز ممکن شد و رده دوم رقابت‌های برق آسای جهان را از آن خود کرد. در این مسابقات، لاگنو از روسیه با ۱۳.۵ امتیاز قهرمان شد و تینجی لی از چین با ۱۲.۵ امتیاز در رده سوم قرار گرفت.

خادم الشریعه که بارها گفته شد با هزینه شخصی به رقابت ها اعزام می شود و فدراسیون از پرداخت هزینه سفرها شانه خالی می کند، با به دست آوردن عنوان نایب قهرمانی مسابقات برق آسا، صاحب جایزه ۳۰هزار دلاری شد. او پیش از این نیز در مسابقات سریع، نایب قهرمانی را به دست آورده بود.

خادم الشریعه با نایب قهرمانی در بخش سریع و برق آسا به ترتیب برنده جایزه های 25 و 30 هزار دلاری شد. همچنین بابت نفر اول مجموع این رقابت ها جایزه 40 هزار دلاری هم نصیب او خواهد شد. بدین ترتیب و در مجموع، “خادم الشریعه” برنده 95 هزار دلار شد.

به گزارش تابناک ،چندی پیش، سفرهای خادم الشریعه همراه همسرش به رقابت های مهم بین المللی سوژه ساز شده بود و رئیس فدراسیون یکی از دلایل افت نتایج سارا را همین موضوع دانست! او حتی برخی اختلافات درون خانوادگی را در این افول تأثیرگذار دانسته بود؛ اما نتیجه امشب نشان داد این ادعاها کاملا بی اساس بوده و یکی از بزرگترین افتخارات تاریخ شطرنج ایران و یکی از بزرگترین عناوین تاریخ ورزش بانوان ایران کسب شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید