استفاده از سوخو۱۰۰ روسیه در ایرلاین‌های داخلی ممنوع نیست

    کد خبر :456100

مقام مسئول سازمان هواپیمایی کشوری گفت:‌منعی برای به کارگیری هواپیمای سوخو ۱۰۰ روسیه در ایرلاین‌های داخلی نداریم.

به گزارش بازتاب به نقل از تسنیم ، آرش خدایی با اشاره به این‌که قطع سوخت‌رسانی تاکنون مشکلی را برای مسیرهای پروازی ایران به این معنی که باعث توقف مسیری شود پیش نیاورده است، اظهار کرد: در واقع شرکت‌های هواپیمایی توانسته‌اند این موضوع را مدیریت کنند.

وی با بیان این‌که فشار آنچه تاکنون رخ داده از دفعات پیش کمتر است، تصریح کرد: در دور قبلی تحریم‌ها بسیاری از مقاصد شرکت‌های هواپیمایی با مشکل روبرو شد. به هر حال هرچه قدر آن‌ها بیشتر در زمینه تحریم تجربه کسب کردند، ما نیز بیشتر در مقابله با تحریم و پایداری در زمان تحریم تجربه کسب کردیم.

وی همچنین با بیان این‌که هواپیماهای شرقی منعی برای فعالیت در ایرلاین‌های ایرانی ندارند، افزود: در ادبیات هوانوردی هواپیماها به شرقی و غربی تقسیم نمی‌شوند، بلکه بر اساس توانایی‌ها و ویژگی‌های فنی دسته بندی می‌شوند.

مقام مسئول سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به تمایل برخی شرکت‌ها برای خرید هواپیمای سوخو سوپر جت 100روسیه، گفت: در هواپیمایی کشوری به خرید شرکت‌های هواپیمایی سمت و سو نمی‌دهیم. وقتی شرکت‌های هواپیمایی یک هواپیما را مناسب ببینند، مذاکرات خود را برای خرید انجام می‌دهند.

خدایی ادامه داد: اگر آن هواپیما قرار است برای اولین بار در کشور پرواز کند، باید برخی مجوزها را از سازمان هواپیمایی کشوری اخذ کند. نقش ما آنجا شروع می‌شود، طمئن می‌شویم که آن هواپیما حداقل‌های لازم را در حوزه ایمنی پرواز و عملیات در فضای کشور ما دارد و بهره‌بردار نیز می‌تواند به پشتیبانی قابل قبولی برای ادامه پرواز دسترسی پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه هر هواپیمایی که در ناوگان شرکت‌های ایرانی به کار گرفته شود، قطعا توانسته استانداردهای لازم را اخذ کند، اظهار کرد: در مجموع این شرکت‌های هواپیمایی هستند که در مورد نوع هواپیما تصمیم‌گیری می‌کنند. ما از منظر نوع سیاست‌های کلان تصمیم‌می گیریم. سازمان هواپیمایی کشوری راه هیچ انتخابی را به شرط آنکه آن انتخاب امن، ایمن و پایدار باشد، برای شرکت‌های هواپیمایی نمی‌بندد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید