ضرورت پرداخت چند نوبت بسته‌‎ حمایتی به کارگران

    کد خبر :456050

یک کارشناس حوزه کار با تاکید بر اینکه بسته‌های حمایتی کارگران باید به سرعت پرداخت شود، ادامه داد: مبلغ ۲۰۰هزارتومان بسیار کم است و لازم است تا پایان سال چند نوبت بسته حمایتی به کارگران پرداخت شود البته ضرورت ندارد که این کمک‌ها به صورت نقدی باشد.

حمید حاج اسماعیلی در گفت‌وگو بااقتصادآنلاین خاطرنشان کرد: براساس آنچه دولت اعلام کرده است کسانی که تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد هستند و حقوق زیر 3میلیون‌تومان دریافت می‌کنند تا مبلغ 200هزار تومان بسته حمایتی دریافت خواهند کرد اما باید هماهنگی با گروه‌ها و تشکل‌های کارگری صورت بگیرد زیرا به نظر می‌رسد که دولت در اجرای این تصمیم جدی نیست و این طرح نواقص جدی دارد.

او ادامه داد: معیار تشخیص صلاحیت کارگران برای دریافت این بسته‌ها تامین اجتماعی است که متاسفانه بسیاری از کارگران ما به دلایل مختلف بیمه نیستند و در نتیجه نمی‌توانند مبلغی را از دولت دریافت کنند.

این کارشناس با تاکید بر اینکه نه تنها باید در سریع‌ترین زمان با شناسایی کارگران بسته‌ حمایتی به آن‌ها پرداخت شود، گفت: بلکه آن‌ها باید تا انتهای سال چندین نوبت بسته حمایتی دریافت کنند زیرا با توجه به شرایط تورمی اقتصاد کشور قدرت خرید کارگران به شدت کاهش یافته است و آن‌ها حتی توانایی پرداخت هزینه مسکن خود را هم ندارند.

حاج اسماعیلی ضمن اشاره به اینکه مبلغ 200هزار تومان بسیار کم است و کفایتی نمی‌کند، ادامه داد: ما تاکیدی نداریم که این مبالغ به طور نقدی به کارگران پرداخت شود، زیرا به نظر می‌رسد این تصمیم با سیاست‌های دولت جهت عدم افزایش حقوق کارگران در تناقض باشد.

وی افزود: دولت به دو دلیل از افزایش حقوق کارگران خودداری می‌کند، یک اینکه کارفرمایان توان افزایش حقوق را ندارند و دوم اینکه این اقدام اگر قبل از پایان سال صورت بگیرد تبعات منفی را به دنبال خواهد داشت.

این کارشناس ادامه داد: دولت می‌تواند کالاهای اساسی مورد نیاز را در اختیار کارگران قرار دهد و یا هزینه تهیه این اقلام را به آن‌ها بدهد و لزومی ندارد که حتما مبلغ را به طور نقدی به مردم پرداخت کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید