پشت پرده قطع درختان در تبریز

    کد خبر :455849

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری تبریز گفت: ۱۹۱ اصله درخت در باغ منطقه۲۹ بهمن آفت زده و یا خشک شده بودند.

علی مدبر صبح امروز در نشست علنی شورای شهر تبریز با اشاره به دلایل قطع درختان باغی در منطقه۲۹ بهمن تبریز گفت: این باغ از سه سال پیش توسط مالک خریداری شده بود و بررسی هایی انجام دادیم که مشخص شد برخی از درختان این باغ خشک شده بود و برخی دیگر نیز آفت داشتند.

مدبر همچنین ادامه داد: از ۱۹۱ اصله درخت ۵۳ اصله قطع شد که اگر چنین نمی شد آفات آنها در ماه های آینده به دیگر درختان منتقل می شد.

وی بیان کرد: این اقدام با نظارت و مجوز کمیسیون حفظ گسترش و توسعه فضای سبز انجام شده است.

پیش از این نیز عکسی در فضای خبر از قطع وسیع درختان در منطقه «قره‌داغ» می‎داد، اما همین یک عکس نبود و ماجرای قطع درختان به همین جا ختم نشد و به تدریج رسانه‌ها پای کار آمدند و ماجرای قطع درختان ارسباران تبدیل به سوژه داغ رسانه‎ها شد.

پس از چند روز سکوت خبری، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با ایسنا مدعی شد که درختان منطقه «قره‌داغ» با مجوز جهاد کشاورزی قطع شده‌اند و این اقدام با اطلاع اداره کل منابع طبیعی استان و پس از بازدید فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان و شهرستان، کارشناسان محیط زیست و تهیه صورت جلسه و ثبت مستندات توسط همکاران منابع طبیعی انجام شده است تا اطمینان حاصل شود که هیچ درخت جنگلی در بین درختان قطع شده وجود نداشته است.

به گزارش ایسنا، داور نامدار گفت که 100 درصد درختان قطع شده در منطقه قره داغ از نوع درختان جنگلی نبوده و یک سری چوب آلات باغی مسن و پوسیده بوده و اجازه قطع درختان تنها به دلیل پوسیده و مسن بودن درختان، آن هم در باغات درجه سه و پایین ‎ تر داده شده است، بخش عمده‌ای از این درختان، صنوبر یا تبریزی بودند که جزو درختان غیرمثمره هستند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید