در دیدار نمایندگان منتخب انجمن اولیاء و مربیان با بطحائی عنوان شد

گلایه از ساعت حضور دانش‌آموزان ابتدایی در مدارس

    کد خبر :455788

نمایندگان منتخب انجمن اولیاء و مربیان در دیدار با وزیر آموزش و پرورش به بیان ‌ مطالبات و دیدگاه‌هایشان پرداختند.

در جلسه ملاقات وزیر آموزش و پرورش با نمایندگان منتخب شورای انجمن اولیاء و مربیان استان‌ها “سید ابوالفضل حسینی” نماینده اولیاء از اصفهان با اشاره به سیاسی‌گری در انتصابات گفت: بعد از پیروزی یک حزب، شاهد اتوبوس عزل و نصب هستیم که این اقدامات به نفع کشور نیست. مدیران شایسته باید در آموزش و پرورش کار کنند. همچنین باید در دیوان‌سالاری عظیم و طویل آموزش و پرورش تجدیدنظر شود.

حسین‌زاده نماینده اولیاء از خراسان رضوی نیز اظهار کرد: رشد و توسعه انجمن اولیاء و مربیان تقریباً از کار افتاده است. قبلا رئیس انجمن اولیاء و مربیان، قائم‌مقام بود ولی الان فقط مدیرکل است.

موسی جاودان، نماینده اولیای هرمزگان نیز با بیان اینکه در کتاب‌های درسی مهارت «نه» گفتن به دانش‌آموزان یاد داده می‌شود اما دانش‌آموز باید لباس فرم بپوشد و هیچ اراده‌ای در انتخاب این لباس ندارد، اظهار کرد: شروع مدرسه در دوره ابتدایی از ساعت ۷:۳۰ است. کلاس‌های دانشگاه از ساعت ۸ صبح است اما دانش‌آموز اول دبستان باید ۷:۳۰‌ صبح به مدرسه برود.

جاودان با تجلیل از کسب مجوز برای پخش مستقیم مسابقه فوتبال در مدارس، نیز گفت در مورد شب یلدا هم انتظار می‌رفت تا کلاس‌های درس از ۹ صبح آغاز شود.

مجید شاه‌اویسی نماینده اولیاء از کردستان نیز با تاکید بر فعالیت گروه پرورشی و آموزشی اولیاء ، بر محوریت مهارت‌های زندگی اشاره کرد و افزود: محور فعالیت نظام آموزشی بر حفظیات است که باید تغییر کند.

رضا خسروی نماینده اولیاء از مازندران بر موضوع فعال شدن انجمن اولیاء و مربیان به عنوان حامی دانش‌آموزان مستعد در ساحت های مختلف آموزشی تأکید کرد.

ابراهیم همتی، نماینده اولیا از استان قزوین نیز با بیان اینکه برای تحول در آموزش و پرورش باید تحول در انجمن اولیاء و مربیان صورت گیرد، تصریح کرد: تحول در انجمن اولیاء و مربیان نیازمند کار تشکیلاتی است و بهینه‌سازی انجمن باید در دستور کار قرار گیرد.

جمالی نماینده سنندج نیز با بیان اینکه در حال حاضر حدود ٢٨ میلیون دانش آموزان و خانواده‌هایشان با آموزش و پرورش مرتبط هستند، گفت: انتظار داریم جایگاه انجمن اولیاء و مربیان دیده شود. سند تحول بنیادین ٧٠ درصد تصمیمات را مرتبط با خانواده‌ها می داند اما در زمان تصمیم گیری، خانواده‌ها دیده نشده‌اند.

وی با اشاره به کمبود دبیران فنی حرفه‌ای گفت: برای بحث مهارت محوری و «هر ایرانی، یک مهارت» هم زیرساخت‌ها فراهم نیست. سیاست و تفکر سیاسی ضرورت آموزش و پرورش است اما سیاست زدگی آموزش و پرورش به ویژه در عزل و نصب‌هاست.

جمشیدی نژاد از تهران هم درباره فناوری و رسانه نیز خطاب به وزیر پرسید: تمام خواست ما مطالبه نیست بلکه بگویید در حوزه آی تی در کجا می توان به شما کمک کنیم؟.

به گزارش ایسنا، وی با اشاره به تحقیقی در منطقه ٢ گفت: بر این اساس ۶٠ درصد آسیب‌های اجتماعی در خانواده و ۴٠ درصد محیطی است. بنابراین نیاز به آموزش خانواده داریم و به دلیل مشکل در امکانات و تعداد مربیان می توانیم از آموزش خانواده در فضای مجازی استفاده کنیم.

عبدی، بازنشسته آموزش و پرورش نیز با اشاره به پروژه نماد و همکاری ٩ دستگاه در این طرح بر لزوم همکاری متقابل این دستگاه‌ها تاکید کرد.

اشرفیان از آذربایجان غربی نیز گفت: یکی از چالش‌های مهم بحث دین گریزی دانش‌آموزان است. نماز باید عامل شکل گیری هویت فردی و اجتماعی باشد اما در برخی لایه‌های جامعه این مهم رعایت نمی‌شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید