تعویق دو هفته‌ای بررسی وضعیت پرونده‌های برج – باغ با رأی شورا

    کد خبر :455749

اعضای شورای اسلامی شهر تهران با رأی اکثریت خود بررسی پرونده‌های جاری برج – باغ را دو هفته‌ به تعویق انداختند.

علی اعطا در مورد پیشنهاد مدیریت شهری نسبت به پرونده‌های جاری مصوبه برج – باغ که در دستور کار جلسه امروز شورای اسلامی شهر تهران قرار گرفته بود، گفت: من تعجب کردم که چرا این موضوع در دستور کار شورای اسلامی شهر تهران قرار گرفته است.

وی با اشاره به این که افشانی، شهردار قبل در مورد پرونده های جاری مصوبه لغو شده برج – باغ از شورای اسلامی شهر تهران استفساریه گرفته است، گفت: اما این مساله به صورت استفساریه تنظیم نشده است، ولی در دستور کار شورای اسلامی شهر تهران قرار گرفته است. همچنین هنوز اطلاعات مورد استناد از شهرداری دریافت نکرده‌ایم و بر همین اساس درخواست می‌شود که این مساله از دستور کار شورای اسلامی شهر تهران خط بخورد.

زهرا نژاد بهرام نیز در اعتراض به این پیشنهاد، تصریح کرد: 9 ماه است که مصوبه برج – باغ لغو شده است و همه پرونده‌ها روی هوا است و دراین مدت نه تنها کارها مسکوت باقی‌ مانده است ،‌ بلکه فقط پرونده روی پرونده اضافه شده و حالا بعد از ماه‌ها این مهم در دستور کار قرار گرفته است و می‌گویند آن را خط بزنید.

وی اضافه کرد: قرار بر این بود که هر مالکی که تا تاریخ هفتم فروردین ماه امسال عوارض را به صورت کامل پرداخت کرده است پروانه بگیرد، اما حالا گویا رویه تغییر کرده است.

محسن هاشمی نیز در توضیح این مطلب، گفت: سوم مرداد ماه امسال شهردار سابق استفساریه‌ای به شورای اسلامی شهر تهران داده‌اند که در مورد پرونده‌های جاری برج – باغ چه اقدامی انجام شود که من آن را به دو کمیسیون ارجاع دادم و قرار بود شهرداری تا 25 آذر ماه لیست این پرونده‌ها را بدهد، اما گویا این اتفاق رخ نداد و حالا پیشنهاد شده است که این تصمیم گیری دو هفته‌ به تعویق بیافتد.

در ادامه گلپایگانی ، معاون شهرسازی شهرداری تهران نیز با بیان این که از 22 منطقه درخواست کرده‌ایم که اطلاعات باغاتشان را در اختیارمان قرار دهند، گفت: البته محدودیت‌هایی در سیستم شهرسازی در مورد احصا کل پرونده‌ها وجود دارد و ما چند بار اطلاعات را فرستادیم، اما گویا به دست اعضاء نرسیده است و من امروز نیز مجددا اطلاعات را به اعضاء دادم.

وی با اشاره به این که قرار بر این بود که برای کل پرونده‌هایی که به صورت کلی عوارض شان را پرداخت کرده‌اند پروانه صادر شود، ادامه داد: ولی دقت داشته باشید بر اساس ضوابط پرداخت قسطی عوارض نیز در شهرداری مرسوم است و باید تکلیف در مورد این پرونده ها نیز که حقوق مکتسبه ایجاد کرده است، مشخص شود.

به‌ گزارش ‌ایسنا، بر اساس آرای اکثریت اعضا مقرر شد در تصمیم گیری در مورد پرونده‌های جاری مصوبه لغو شده “برج – باغ” دو هفته‌ به تعویق بیافتد و اطلاعات برج ها نیز با امضای شهردار منطقه ، معاون شهرسازی منطقه و مدیر کل صدور پروانه شهرداری تهران به دست اعضای شورای اسلامی شهر تهران برسد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید