برخورد با تغییر کاربری باغات چای

رییس سازمان چای کشور تصریح کرد: با تغییر کاربری باغات چای با به شدت مخالفیم و از طریق ادارات چای به سازمان جهاد کشاورزی و مدیریت امور اراضی و مسئولان اعلام می کنیم و آنها برخوردهای لازم را انجام می‌دهند.

 محمدولی روزبهان در خصوص وضعیت چای سنواتی و فروش چای های سنواتی گفت: چای سنواتی یعنی چای که از تولید آن بیش از سه سال گذشته باشد که قابلیت شرب ندارد. با توجه به نظر سازمان غذا و دارو و استاندارد چای از تاریخ تولید فقط سه سال قابلیت شرب دارد، آن هم در صورتی که در شرایط مناسبی انبار شده باشد.

وی افزود: بعد از سال ۱۳۸۹ هیچ چای بیش از سه سال باقی نماند و حتی باقیمانده تولید سال ۱۳۹۳ در سال ۱۳۹۴ فروش رفت.

روزبهان ادامه داد: چای‌های سنواتی موجود با مساعدت دستگاه های ذیربط و قوه قضائیه در انبارهای پلمب شده باقی ماند و حتی ۳۰ هزار تن از چای موجود از سال ۱۳۷۹ بنابر مصوبه دولت مقرر شد فقط برای مصارف صنعتی و با کنترل دستگاه های ذیربط به خارج از کشور صادر شود.

رییس سازمان چای کشور تصریح ‌کرد: همه این عوامل کمک کرد تا مشکل چای معروف به سنواتی حل و فصل شود. همچنین در جواب به وضعیت تغییر کاربری باغات چای با صراحت با تغییرکاربری به شدت مخالفیم.

وی افزود: از طریق ادارات چای به سازمان جهاد کشاورزی و مدیریت امور اراضی و مسئولین اعلام می کنیم و آنها برخوردهای لازم را انجام می‌دهند.

رییس سازمان چای کشور درباره اینکه با توجه به نزدیک شدن برداشت برگ سبزچای برای سال جدید دولت تدبیر و امید چه برنامه ای دارد و سهم دولت و سهم کارخانجات از قیمت خرید برگ سبز چقدر است؟ تصریح کرد: برنامه دولت استمرار خرید تضمینی است یعنی به هیچ وجه دولت در شرایط کنونی و تا زمانی که چای نیاز به خرید تضمینی داشته باشد، از این مساله عدول نخواهد کرد.

روزبهان گفت: در بودجه سالانه خرید تضمینی پیش بینی شده است. با توجه به شرایط جوی مناسب و سرمای هوا در هفته دوم اردیبهشت چین شروع می شود. امسال دولت مثل سال قبل و بیشتر از سال قبل بسته‌های حمایتی را برای چایکاران دارد از جمله آبیاری تحت فشار با پرداخت ۸۵ درصد هزینه آبیاری و پرداخت وامهای بدون بهره پنج ساله که جزو حمایت های دولت است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید