قرار کی‌روش با کلمبیایی‌ها لو رفت!

  • ورزشی
  • یکشنبه ۹ دی ۱۳۹۷ ۱۱:۱۹
    کد خبر :455543

تیم‌ملی فوتبال ایران اردوی آماده‌سازی خود را در قطر آغاز کرده و در این مدت اخبار و حاشیه‌های زیادی از این اردو به گوش می‌رسد.

به گزارش مشرق، از جمله گلایه‌های بی‌پایان کی‌روش و پرچم سفیدی که در ظاهر به نشانه صلح بالا رفت. تیم‌ملی باید خود را آماده حساس‌ترین تورنمنت تاریخ کند، همه نیز برای تاریخ‌سازی آماده هستند؛ از مسئولان تا مردم و بازیکنان و فقط در این بین گویا فکر عده‌ای خاص معطوف بعد از این رقابت‌هاست!

ماجرای توافق کی‌روش با کلمبیا

جمعه شب رسانه‌های کلمبیایی گزارش دادند کارلوس کی‌روش با فدراسیون فوتبال کلمبیا برای تصدی پست سرمربیگری تیم‌ملی فوتبال این کشور به توافق رسیده و او با ترک ایران و شروع به کار در کلمبیا تنها یک‌قدم کوچک فاصله دارد. رسانه‌های کلمبیایی به نقل از تلویزیون دایرکت تی‌وی اسپورت این کشور گزارش دادند که مذاکرات فدراسیون فوتبال کلمبیا با کی‌روش بعد از چند ماه به نتیجه رسیده و دو طرف سرانجام بر سر مفاد مالی همکاری‌شان به توافق رسیده‌اند. رسانه‌های کلمبیایی می‌گویند سرمربیگری کی‌روش در تیم‌ملی کلمبیا قطعی شده و تنها چیزی که هنوز مشخص نیست زمان شروع به کار او در کلمبیاست. رسانه‌ها در کلمبیا می‌گویند فدراسیون فوتبال این کشور می‌خواهد مربی پرتغالی کار خود در کلمبیا را از آخر ماه ژانویه آغاز کند ولی از طرف دیگر کی‌روش درحال حاضر با تیم‌ملی ایران قرارداد دارد و قراردادش بعد از پایان جام‌ملت‌های آسیا یعنی در ماه مارس منقضی می‌شود.

روزنامه کلمبیایی لیبرو در گزارش خود اعلام کرد که هدف اصلی کلمبیا برای منصوب کردن کی‌روش به‌عنوان سرمربی تیم‌ملی این کشور، کسب نتایج خوب در رقابت‌های کوپا آمریکاست. کلمبیایی‌ها درعین حال قصد دارند با حضور کی‌روش که در صعود به جام‌جهانی تجربه قابل توجهی دارد، خیال خود را از بابت صعود به جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر راحت کنند. در همین بین روزنامه «لیبرو» گزارش داد با اینکه هنوز قراردادی رسمی بین کی‌روش و فدراسیون کلمبیا امضا نشده ولی مذاکرات طرفین که اخیراً به مراحل پیشرفته رسیده بوده با توافق دو طرف به پایان رسیده است و کی‌روش را می‌توان از همین حالا سرمربی آینده تیم‌ملی کلمبیا دانست. این روزنامه نوشت که کلمبیا خبر منصوب‌شدن کی‌روش به‌عنوان سرمربی تیم‌ملی این کشور را در ماه ژانویه اعلام خواهد کرد.

قرارداد رسمی با یک پیش‌شرط؟

تیم‌ملی در جام ملت‌های آسیا به هیچ عنوان کار آسانی پیش رو ندارد. قبلاً نوشتیم که حضور تیم‌ملی در این رقابت‌ها به مانند هندوانه دربسته می‌ماند و به همین دلیل نیز نمی‌توان از حالا سرنوشت شاگردان کی‌روش را در این رقابت‌ها حتی حدس زد. با این حال پیش‌شرط به‌هم خوردن قرارداد کی‌روش با فدراسیون کلمبیا، فقط صعود به نیمه‌نهایی جام‌ملت‌ها عنوان شده که همین موضوع می‌تواند ضامن ماندن پیرمرد پرتغالی تا جام‌جهانی بعدی روی نیمکت تیم‌ملی ایران باشد.

کی‌روش از یک سو دوست ندارد بدون رزومه خاصی ایران را ترک کند و از سوی دیگر تقریباً همه می‌دانند که او تا چه اندازه علاقه‌مند به ادامه همکاری با تیم‌ملی ایران است و بیشتر از هر چیز دیگری به دنبال یک رکورد جاودانه هم می‌گردد؛ سومین صعود پیاپی با تیم‌ملی ایران با جام‌جهانی. با این حال بدش هم نمی‌آید تا فوتبال بی‌امکانات ایران را در جست‌وجوی آرزوهای بهتر رها کرده و به یک دنیای دیگر برود.

جنگ قدرت دستیاران کی‌روش

نکته دیگر در حاشیه تمرینات تیم‌ملی می‌توان به جنگ قدرت دستیاران کی‌روش اشاره کرد. روز گذشته در برخی رسانه‌های خبری درحالی از میک مک درموت به‌عنوان دستیار اول کی‌روش نام برده شده بود، که همگان می‌دانند اوسیانو کروز، دستیار اول کادرفنی تیم‌ملی محسوب می‌شود و ظاهراً این دو مربی جنگ پنهانی بر سر نفر دوم بودن، دارند و به‌عنوان یک نکته منفی دیگر در آستانه جام‌ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ باید شاهد جنگ قدرت دستیاران کی‌روش هم باشیم.

بیش از این کروز برخورد جالبی با خبرنگاران ایرانی نداشت و به نظر می‌رسد در همین راستا پای خط و خطوطی در میان است تا مک درموت را در مقابله با کروز قرار داده و حتی در اذهان عمومی بزرگ‌تر از دستیار پرتغالی جلوه داده شود.

مک درموت در دو مقطع مربی تیم‌ملی بود و به نظر می‌رسد او که خود را قدیمی و پیشکسوت‌تر از کروز دانسته، می‌خواهد در بین اهالی رسانه نیز خود را بعد از کی‌روش همه‌کاره تیم‌ملی معرفی کرده و نقش خود را در موفقیت احتمالی تیم‌ملی پررنگ جلوه کند.

مدعیان حاشیه‌ساز!

امکانات هرچقدر ضعیف، مسئولان هرچقدر بی‌توجه و منتقدان هرچقدر شمشیرشان تیزتر باشد، یادمان نرود که خود کی‌روش چهارشنبه گذشته پرچم‌سفید صلح را بالا برد و از دشمنان واقعی و فرضی‌اش درخواست کرد فقط سه هفته به خاطر تیم‌ملی در صلح و صفا باشند اما اینکه چرا مدام اخبار حاشیه‌ای از اردو، سورپرایزمان می‌کند برای‌مان جای سوال دارد. کاش دوستان در کادرفنی نیز یک مقدار به مسائلی که می‌توانند اردو را به هر شکلی تحت‌الشعاع قرار داده، بی‌توجه بوده و خودشان هم اجازه دهند در این سه هفته آب خوش از گلوی تیم‌ملی و هوادارانش پایین برود. کاش فقط سه هفته درباره تیم‌های خواهان کی‌روش خبری منتشر نشود!

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید