هالیوود رکوردی تاریخی به جا گذاشت/طلایی‌ترین دوره سینمای آمریکا

    کد خبر :454982

گزارش‌ها و واکاوی داده‌های فروش حاکی از آن است که سینمای آمریکا امسال طلایی‌ترین دوره خود در تاریخ این صنعت را از سر گذرانده است.

میزان فروش گیشه‌ای در سینمای آمریکا به بالاترین رکورد خود در طول تاریخ رسید. بنا به گزارش‌ شرکت کام‌اسکور یکی از بزرگترین شرکت‌های تجزیه و تحلیل رسانه‌های جهان، سه روز مانده تا شروع سال جدید میلادی، تحلیل داده‌ها نشان می‌دهد که سینمای آمریکا و در راس آن امپراطوری هالیوود، کار خود در سال ۲۰۱۸ را با رسیدن به رکورد فروش ۴۱.۷ میلیارد دلاری به پایان خواهد برد و این بهترین عملکرد صنعت سینمای آمریکا در طول تاریخ محسوب می‌شود.

بنا بر این تحلیل‌ها باکس‌آفیس داخلی آمریکا امسال با ۱۱.۹ میلیارد دلار فروش، افزایشی ۷ درصدی نسبت به سال ۲۰۱۷ را تجربه کرد و حضور تماشاگران نیز ۴ درصد از سال قبل بیشتر شده است. فروش خارج از آمریکای شمالی نیز پرونده امسال خود را را با رقم ۲۹.۸ میلیارد دلار خواهد بست تا نسبت به سال گذشته افزایش نامحسوس یک درصدی را شاهد باشد. با ترکیب این ۲ داده این طور می‌توان نتیجه گرفت که فروش جهانی سینمای آمریکا نسبت به سال گذشته نزدیک به ۲.۷ درصد افزایش داشته است.

امسال یکی از معدود سال‌هایی بود که رشد فروش گیشه‌ای در داخل آمریکا از باکس‌آفیس خارج از مرزهای آمریکای شمالی پیشی گرفته است.

کمپانی دیزنی که سال آینده استودیوی فاکس را نیز به طور کامل تحت تملک خود در می‌آورد، با تصاحب ۲۷ درصد از حجم فروش بازار داخلی آمریکا رکوردی خیره کننده از خود به جا گذاشت و در حال حاضر فروش جهانی تولیدهایش در سال ۲۰۱۸ از مرز ۷ میلیارد دلار گذشته است و این دومین بار در طول تاریخ است که یک کمپانی به این رکورد می‌رسد؛ دفعه نخست نیز این افتخار از آن کمپانی دیزنی بود.

در مجموع این رکوردشکنی به کمک فروش خوب گلچینی از فیلم‌ها، خصوصا تولیدات آخر سال استودیوهای مختلف به دست آمده است. در صدر این فیلم‌های پر فروش «انتقام‌جویان: جنگ ابدیت» و «پلنگ سیاه» هر ۲ از تولیدهای مارول/ دیزنی، « دنیای ژوراسیک: سقوط پادشاهی» از یونیورسال، «شگفت‌انگیزان۲» از دیزنی/ پیکسار و در نهایت فیلم پرفروش سونی یعنی «ونوم» قرار دارند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید