تولد شصت سر بچه کروکودیل در قشم

    کد خبر :454926

مدیر مزرعه پرورش کروکودیل قشم از تولد شصت سر بچه کروکودیل در مزرعه پرورش این شهرستان خبر داد.

مژگان روستا با بیان اینکه وزن هر بچه‌کروکودیل‌ در هنگام تولد بین ۱۰۰ تا ۱۲۰ گرم و طول بدنش بین ۱۵ تا ۲۰ سانتی متر است، تصریح کرد: کروکودیل ها ممکن است بعد از یک عمرکامل، طول بدنش تا شش متر و وزنش به یک تن برسد.

وی با اشاره به اینکه آنها به طور تقریبی ۸۰ سال عمر می کنند، اظهار کرد: کروکودیل ها در ۱۵ سالگی شروع به تخم گذاری می کنند و تا ۶۰ سالگی، سالی یک بار، و هر بار ، حدود سی تخم می گذارند.

روستا با بیان اینکه هم اکنون شمار کروکودیل های مزرعه پرورش قشم ۲۰۰ سر است، اضافه کرد: بزرگترین کروکودیل این مزرعه ۲۷ ساله با نام خان بابا، چهارمترطول دارد و کوچکترین آن یک نوزاد ۴۰ سانتی متری است.

مدیر مزرعه پرورش کروکودیل قشم با اشاره به اینکه کروکودیل های مزارع پرورش شهرستان های قم، بندرانزلی وکیش هم از مزرعه پرورش قشم تامین شده است، بیان کرد: تامین کروکودیل ها در کشورهای حاشیه خلیج فارس و ارمنستان را نیز در دستور کار داریم.

وی اظهار کرد: مزرعه پرورش کروکودیل هشت سال پیش با سرمایه گذاری اولیه ۵۰۰ میلیون تومان‌ و با هدف صادرات گوشت و پوست در جزیره هنگام شهرستان قشم آغاز بکار کرد.

‌به گزارش ایسنا،‌ روستا در پایان گفت: اکنون با توسعه مزرعه کروکودیل ها درقشم سرمایه آن به پنج میلیارد تومان رسیده و برای ۲۰ نفر شغل ایجاد کرده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید