انقلاب اسلامی نقشه سیاسی جهان را تغییر داد

    کد خبر :454532

جانشین فرمانده کل سپاه گفت: سقوط رژیم طاغوت و اتفاقات بعد از آن چیزی بسیار قوی‌تر از یک سقوط ژئوپلیتیک بود، ازطرفی این انقلاب اسلامی ایران است که توانسته نقشه سیاسی جهان را تغییر دهد.

به گزارش مهر، سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سی و هفتمین نشست شنبه های انقلاب (همایش علمی تخصصی چهل سال توطئه، چهل سال مقاومت) که صبح امروز(شنبه) در سالن همایش‌های پیامبر اعظم (ص) دانشگاه عالی دفاع ملی برگزار شد، اظهارداشت: انقلاب اسلامی ایران توانست نقشه سیاسی جهان را تغییر دهد.

وی افزود: سقوط رژیم طاغوت و اتفاقات بعد از آن چیزی بسیار قوی‌تر از یک سقوط ژئوپلیتیک بود و هندسه جهان تغییر یافت، این اولین بار بود که اسلام یک قطب نوین تمدن را نشان و چشم‌انداز بسیار خطرناکی را در مقابل چشم قدرت‌های بزرگ قرار می‌داد.

سردار سلامی گفت: انقلاب اسلامی ایران اگر الگو قرار می‌گرفت می‌توانست جهان اسلام را تغییر و یک تمدن جدید ایجاد کند، این تحولات موجب توطئه‌های دشمنان علیه ایران اسلامی شد. واقعیت‌ها نشان داد که جمهوری اسلامی به همین سمت می‌رود به همین دلیل آنها راهبرد جنگ را پیش گرفتند و اولین توطئه‌ها بعد امنیتی پیدا کرد. جنگ در نابرابرترین میدان موازنه رخ داد و آنها تلاش کردند با توطئه های قومی ما را در درون کشور گرفتار کنند.

سردار سلامی افزود: دشمن از لحاظ نظامی، اقتصادی و رسانه‌ای از ما قویتر بود و ما در شرایط خوبی نبودیم، دشمنان قدرت خود را متمرکز کرده بودند تا از شکل گیری یک مدل موفق که بدون تکیه به ابر قدرت‌ها به حیات خود ادامه می‌دهد، جلو گیری کنند.

جانشین فرمانده کل سپاه اظهارداشت: اسلام و ولایت دو منبع عظیم قدرت بودند که توانست عقب ماندگی‌های ما در عوامل قدرت ظاهری را جبران کند.

سردار سلامی گفت: امام(ره) از غلبه خون بر شمشیر سخن می گفت و این مهم بر حقایق میدانی گره خورد، سپاه و بسیج شکل گرفت و سطح نیروهای مسلح را به کل جامعه گسترش داد ، مسئله مهم این است که ملتی که رهبر و آرمان های بزرگ دارد داشتن یک دشمن بزرگ یک نعمت است، این جنگ ۸ ساله که بر اساس اصول دنیوی می بایست به نفع دشمن به پایان می رسید نتیجه غیر از آن داشت.

وی افزود: همه استکبار جهانی در یک سمت بودند و ما در یک طرف، این نابرابر ترین جنگ جهان است، به ملت ما سلاح و تجهیزات نمی دادند و مجبور بودیم تجهیزات مورد نیاز خود را از دشمن به غنیمت میگرفتیم ،آمریکا و شوروی همانند لبههای یک قیچی عمل می کردند ، جنگ و مقاومتی در سطح جهانی شکل گرفت و در نهایت آمریکایی به شکل مستقیم در جلیج فارس رودرروی ملت ایران ایستاد.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، اعتقاد به اسلام و ایمان به خدا را موجب پیروزی در دفاع مقدس دانست و گفت: دفاع مقدس نشان داد که با ایمان می توان در مقابل دشمن ایستاد و هستههای اولیه مقاومت شکل گرفت. تفکر امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری موجب شکل گیری مقاومت و شکست توطئه های دشمنان انقلاب اسلامی شد.

سردار سلامی در پایان تصریح کرد: اگرچه در تحریم علمی هستیم اما در فناوری دفاعی در لبه دانش جهان حرکت می کنیم ، اگر میتوانیم ناوهای هواپیمابر در حال حرکت را با موشک بالستیک هدف قرار دهیم و یا رادار و پهباد های مختلف و پیش رفته ای بسازیم به برکت نور اسلام و ولایت فقیه است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید