اولین اظهارات رئیس جدید شورای نظارت تئاتر

    کد خبر :454470

رئیس جدید شورای نظارت و ارزشیابی اداره کل هنرهای نمایشی در اولین اظهارنظر خود تاکید کرد که قطعا از مجوزی که شورا صادر می‌کند صیانت خواهد شد.

سید وحید فخر موسوی رئیس جدید شورای نظارت و ارزشیابی اداره کل هنرهای نمایشی درباره اینکه با چه انگیزه‌ای حضور در شورای نظارت را با توجه به شرایط حساس کنونی و فشارهایی که روی تئاتر وارد می‌شود، پذیرفته است گفت: واقعیت این است که در وهله اول من یک تئاتری و یک هنرمند هستم و احساس من این بود که باید به حوزه تئاتر کمک کنم، ضمن اینکه آقای کرمی از دوستان قدیمی من بودند.

این نکته را هم باید مدنظر قرار دهیم که همیشه تئاتر دارای حساسیت بوده ولی در زمان‌های مختلف حدش بالا و پایین می‌شود.وی درباره اینکه تا چه حد پای مجوزهای صادر شده از سوی شورای نظارت و ارزشیابی اداره کل هنرهای نمایشی خواهد ایستاد، تاکید کرد: ما در شورا، مطابق قوانین و ضوابط پیش می‌رویم و قطعا از مجوزی که می‌دهیم صیانت می‌کنیم البته این الزام دوطرفه است یعنی هم گروه‌های نمایشی باید رعایت کنند و هم ما به‌عنوان شورای نظارت و ارزشیابی و کارشناسان شورا.

فخر موسوی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: احساس کردم به‌عنوان یک تئاتری می‌توانم به شرایط موجود تئاتر کمک کنم. شاید بعضی از دوستان در این موقعیت قبول نکنند که در شورای نظارت و ارزشیابی حضور پیدا کنند ولی من احساس کردم که در این موقعیت و زمان باید می‌آمدم تا به تئاتر کمک کنم. امیدوارم با کمک هنرمندان تئاتر، گروه‌ها و حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و آقای شهرام کرمی به‌عنوان مدیرکل هنرهای نمایشی، بتوانم کاری را که به من سپرده شده به درستی انجام دهم.

رئیس جدید شورای نظارت و ارزشیابی یادآور شد: تمامی آیین‌نامه‌ها به دستور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حال اصلاح شدن و بررسی مجدد است و آیین‌نامه شورای نظارت نیز مستثنی از این اصلاحات نیست. پیش از من آقایان رحمت امینی و محسن امیری نیز در این خصوص زحمت‌هایی کشیدند و کارهایی انجام شد و امیدوارم با کمک دوستان اصلاح آیین نامه شورای نظارت و ارزشیابی نیز به‌درستی انجام شود.

وی در پایان سخنان خود درباره فشارهایی که از طرف نهادها و افراد بیرون از حوزه هنر به تئاتر وارد می‌شود، تصریح کرد: من زیاد قائل به فشارهای بیرونی نیستم بلکه مواقعی برخی دوستان نامهربانی می‌کنند به‌عنوان مثال عکسی در فضای مجازی منتشر شده که متعلق به اجرای نمایشی در سال ۸۹ است در حالی که ما در سال ۹۷ بسر می‌بریم و حاشیه‌هایی که روی این عکس ایجاد می‌شود نشان از لطف بیش از حد برخی از دوستان دارد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید