ورود شورای شهر به تخریب عمدی بنای قاجاری “فرد شیشه”/ احتمال تبانی مالک با شهرداری

    کد خبر :454465

رئیس کمیته میراث فرهنگی شورای شهر تهران از ورود شورای شهر به تخریب “بنگاه فرد شیشه” (یزدگرد) از آثارهای تاریخی دوره قاجار، خبر داد.

حسن خلیل آبادی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به تخریب بنگاه فرد شیشه، افزود: این مجموعه یک اثر میراثی است که بنای آن متعلق به اواخر دوره قاجار می‌باشد و این بنا در نزدیکی میدان شوش قرار دارد.

‌وی با بیان اینکه متاسفانه شاهد بودیم که در شب یلدا و نیمه شب مالک، قسمت هایی از “سردر” این خانه که جنبه میراثی داشته است را تخریب کرده است، گفت: برخی شواهد نشان می‌دهد که کارمند یکی از نواحی های شهرداری منطقه با مالک تبانی کرده و مالک با کمک او توانسته است این خانه را تخریب کند.

خلیل آبادی با بیان اینکه بررسی‌ها برای یافتن زوایای مختلف این اتفاق ادامه دارد، ادامه داد: قطعا اگر تبانی کارمند شهرداری با مالک در تخریب این بنا مشخص شود با وی به عنوان متخلف برخورد خواهد شد.

وی با بیان اینکه این موضوع در جلسه شورای شهر تهران مطرح خواهد شد و شورا به این موضوع ورود خواهد کرد، گفت: از شهرداری منطقه خواسته شده تا با این تخلف در اسرع وقت رسیدگی شود.

خلیل آبادی افزود: این ملک ثبت اضطراری سازمان میراث فرهنگی بود که متاسفانه شنیده‌ها از کسبه اطراف ملک حاکی از آن است که مالک قصد دارد با تخریب این ملک تاریخی در این محل پاساژ بسازد.

به گزارش ایسنا، “بنگاه فرد شیشه یا یزدگرد” که ثبت اضطراری میراث‌ فرهنگی شده بود، نیمه شب اول دی ماه تخریب شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید