می‌خواهم یک نسل طلایی را به فوتبال ایران معرفی کنم

    کد خبر :454314

سرمربی جدید تیم فوتبال جوانان ایران گفت: امیدوارم با حمایت همه جانبه، نسل طلایی فوتبال ایران را بسازیم.

سیدسیروس پورموسوی بعد از انتخابش به عنوان سرمربی تیم فوتبال جوانان ایران به مهر، گفت: باید از مسئولان فدراسیون فوتبال و کمیته جوانان تشکر کنم که من را انتخاب کردند. از حدود دو ماه پیش بود که برای سرمربیگری در تیم جوانان با من مذاکره شد. نسبت به رده سنی پایه شناخت کاملی دارم. سالها در رده های پایه مربیگری کرده ام. این چند سال هم که در لیگ برتر بودم، همواره چند بازیکن جوان روی نیمکت داشتم.

وی افزود: امیدوارم با حمایت های همه جانبه و با همکاری فدراسیون فوتبال نسل طلایی فوتبال را به جامعه معرفی کنم. در این راه از تجربیات آقایان پیروانی، پورغلامی و چمنیان که در تیم های پایه کار کرده اند، استفاده می کنم.

سرمربی تیم فوتبال جوانان درباره اولین رویداد پیش روی این تیم، تاکید کرد: مهرماه سال ۱۳۹۸ مسابقات مقدماتی قهرمانی آسیا را در پیش داریم. کمیته جوانان پیش از این در مناطق ۹ گانه استعدادیابی هایی داشته است. گام اول ما، بررسی بازیکنانی است که در این استعدادیابی انتخاب شده اند. این اتفاق در همین ماه رخ می دهد. در گام بعد به سراغ بازیکنان تیم نوجوانان می رویم که شرایط سنی آنها دیگر به نوجوانان نمی خورد. علاوه بر اینها، خودم هم تا جایی که امکان داشته باشد، مسابقات جوانان کشوری را از نزدیک زیر نظر می گیرم تا یک تیم کامل و خوب را آماده کنیم.

پورموسوی در خصوص دستیارانش در تیم جوانان، گفت: باید با کمیته جوانان در این زمینه به جمعبندی برسیم.

«آیا بعد از چند سال کار در لیگ برتر فوتبال، بازگشت به فوتبال پایه تصمیم سختی نبود؟» پورموسوی در پاسخ به این سئوال، خاطرنشان کرد: وقتی از فولاد جدا شدم شرایط سخت بود. تعداد تیم های لیگ برتری محدود و تعداد مربیان زیاد است. فرصت خوبی بود که کار در تیم جوانان ایران را هم به کارنامه ام اضافه کنم. من از استانی می آیم که سالیان سال در فوتبال پایه کار کرده است. کار سخت است ولی هدفم خدمت است.

وی در خصوص اینکه آیا موضوعی بود که شما را در قبول سرمربیگری جوانان دو دل کند؟ گفت: کمیته جوانان گزینه های دیگری هم داشت و با آنها هم مذاکره می کرد. اینطور نبود که فقط من گزینه سرمربیگری باشم. تا جمعبندی صورت بگیرد، یک مقدار زمان برد. مسابقات مقدماتی آسیا مهرماه سال بعد آغاز می شود و شاید یکی از دلایلی که سرمربی با تاخیر انتخاب شد، همین فرصت بود.

سرمربی تیم فوتبال جوانان ایران در پایان گفت: همیشه برای تصمیماتی که می گیرم، مشورت می کنم. از اکثر کسانی که با آنها برای تیم جوانان مشورت کردم، نظر مثبت گرفتم چون فرصت خوبی هم برای خودم و هم فوتبال خوزستان بود که نماینده ای در فوتبال ملی داشته باشیم. می خواهیم کار بزرگی انجام بدهیم. من هم اهدافی در رده ملی دارم که این هدف را دنبال می کنم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید