علم‌الهدی: فتنه ۸۸ گذشت؛ آنچه مهم است فتنه ۹۸ است / می‌خواهند مشکلات اقتصادی و استیصال قشر آسیب پذیر را به حساب رهبری بگذارند؛ اینها مربوط به دولت و مجلس است

    کد خبر :454227

نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: دشمن قرار است در سال ۹۸، کشور را در تنگنا قرار دهد و با اسخدام خواص بی بصیرت و میدان داری لائیک‌ها جریان را پیش ببرد.

به گزارش انتخاب، حجت الاسلام سیداحمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه مشهد در جوار بارگاه منور رضوی و در جمع زائران و مجاوران اظهار داشت: کلام ما در خطبه نخست در زمینه شیطان شناسی از نگاه قرآن و نهج البلاغه بود؛ در مورد بنده باتقوای خداوند متعال حضرت علی (ع) سه ویژگی و دو خطر برای این بنده اعلام می‌کنند و خطر اصلی البته شیطان است که دو شگرد و راهبرد دارد.

به نوشته تسنیم، نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی با اشاره به خصوصیات بنده باتقوای خدا گفت: نخستین ویژگی این است که این بنده همیشه در حال نصیحت خود است و این بنده باتقوای خدا، نفس خود را نصیحت می‌کند که در اجرای نفسانیات قانع و متوقف باش و در یک نقطه اشباع در جهت شهوات نفسانی قدم برندار.

آیت الله علم الهدی گفت: هر وقت نیز از این بنده خلافی سر می‌زند، قبل از هر چیز، ابتدا سراغ توبه می‌رود و خصوصیت دیگر این است که بر شهوت خود غلبه می‌کند؛ یعنی تمایلات نفسانی وی وقتی بروز می‌کند و قرار است عقل و بینش او را به دنبال خود بکشد، عقل و اندیشه و ایمانش را بر آن فوران شهوت پیروز می‌گرداند و این‌ها خصوصیات بنده باتقوای خدا است.

وی تصریح کرد: در حقیقت وجود مقدس حضرت علی (ع) با این جملات، برای جوانان سخن می‌گویند؛ خطر نخست برای این بنده این است که یک عنصر فتنه‌گر در درون این جوان هست که او را فریب می‌دهد و خدعه می‌کند و سر این جوان را اصطلاحا کلاه می‌گذارد و آن آرزو‌هایی است که در دوره جوانی در مغز این دختر یا پسر جوان رخنه می‌کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: حضرت علی (ع) این آرزو‌ها و رویا‌ها را بزرگترین عامل توطئه‌گر و خدعه‌گر و فریب دهنده و گول زننده این انسان باتقوا از درون جان خود او معرفی می‌کند و این جریان خدعه‌گری که در باطن اندیشه و مغز یک جوان جریان دارد، این مقدمه‌ای برای این است که شیطان بر او مستولی شود و به انسان باتقوا، معصیت و نافرمانی خدا را پیشنهاد می‌کند. رویاسازی بزرگترین مشکلی است که برای یک جوان ممکن است پیش بیاید.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در ادامه با اشاره به اینکه تقوا عامل بازدارنده انسان است گفت: در هفته گذشته ضایعه اسفناکی بر دنیای شیعه وارد شد و آن هم رحلت مرحوم آیت الله هاشمی شاهرودی بود؛ عالم بزرگواری که در جهت فقه ساختاری و فقه تخصصی از یک نبوغ ارزشمندی برخوردار بود که حوزه‌های علمیه از این سفره گسترده علمی و فقاهتی وی استفاده کرده و در عرصه سنگربانی انقلاب از سنگربانان مجاهد و رزمنده و برادر سه شهید بودند.

علم الهدی ادامه داد: ایشان در یک موقعیت بالای موثر در همه عرصه‌های انقلابی حضور داشتند و از دست دادن چنین نیروی ارزشمندی برای انقلاب و چنین نماینده پرافتخاری در خبرگان رهبری برای مردم خراسان یک ضایعه اسفناک بود و امیدوارم خداوند متعال ایشان را مشمول غفران و رحمتش قرار دهد.

وی با اشاره به سالروز حماسه مردمی ۹ دی در سال ۱۳۸۸ افزود: برای اعلام حضور همه ما در همان عرصه خودجوش ولایتگرایی مردمی، از میدان شهدا به سمت حرم مطهر راهپیمایی صورت خواهد گرفت که نماد پایمردی در عرصه ولایت است و امیدواریم عزیزان ما بر مبنای ارادت به ولایت حتما در این راهپیمایی شرکت می‌کنند.

علم‌الهدی با بیان اینکه به فرموده رهبری، حماسه ۹ دی باطل‌السحر فتنه بود گفت: در این بیان، خصوصیاتی از سوی مقام معظم رهبری برای فتنه اشاره شده و هم اینکه خصوصیاتی برای حماسه ۹ دی بیان شده که آن حرکت خودجوش مردم و آن ولایتگرایی با احساس مردم در خط دفاع از حریم مطهر سیدالشهدا (ع) یک باطل‌السحر است و هر نوع فتنه و هر نوع سحر و جادوگری که دشمنان ما در میان نظام ایجاد کنند، وابستگی این مردم به ولایت در پای ستون خیمه نظام کم نخواهد شد.

وی گفت: این حضور، سحر و جادوی دشمن را از میان می‌رود و باطل می‌کند؛ فتنه ۸۸ گذشت و ۹ سال نیز از آن سپری شد، اما آنچه برای ما مهم است فتنه ۹۸ است که در سال دهم فتنه ۸۸ است؛ مقام معظم رهبری در برخی فرمایشات خود اخیرا فرمودند که استکبار جهانی و دشمن در حال زمینه سازی و زمینه‌چپنی است و دشمن درصدد است فتنه‌ای از نوع سال ۸۸ ایجاد کند و از اکنون نیز مشغول زمینه سازی برای آن فتنه است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به ضرورت شناخت فتنه ۸۸ بیان کرد: خصوصیت نخست فتنه ۸۸ عبارت بود از اینکه در حرکت فتنه‌گرانه‌اش رهبری و ولایت به عنوان ستون خیمه این نظام را هدف گرفت؛ فتنه‌گران بهانه‌شان انتخابات بود که مجری و ناظر آن رهبری نبود و انتخابات توسط دولت صورت گرفت و اگر اشکالی بود باید به دولت حمله می‌شد، اما به رهبری حمله شد و تمام اهانت‌ها به سمت رهبری بود و مشخص بود این توطئه دشمن است؛ در جریانی که رهبری محور نبود دشمن این را بهانه کرد و به مقام ولایت حمله کرد.

علم الهدی تصریح کرد: دقیقا فتنه ۹۸ نیز همین است یعنی همان طور که در فتنه ۸۸ دشمن در جریانی که اصل آن جریان مربوط به وی بود عبور کرد و مقابل رهبری ایستاد در فتنه ۹۸ نیز می‌خواهد مشکلات اقتصادی و استیصال قشر آسیب پذیر را وسیله کند و رهبری را هدف قرار دهد در حالی که این‌ها مربوط به دولت و مجلس است و می‌خواهد به حساب رهبری بگذارد و در سال ۹۸ می‌خواهند همین را وسیله کنند تا به رهبری و ولایت حمله کنند.

وی گفت: خصوصیت دومی که فتنه ۸۸ داشت این بود که دشمن خواص بی‌بصیرت را استخدام کرد تا در جهت منفعت طلبی خود بهره بگیرد؛ خواص بی بصیرت دشمن را می‌شناختند و برای اینکه به قدرت برسند و در عرصه رقابت سیاسی برنده شوند مستخدم آمریکا شدند و در استخدام آمریکا درآمدند و از کجا معلوم که مشابه همین قضیه در سال ۹۸ صورت نگیرد؟

نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی بیان کرد: جنایت و فسق و فجور آمریکا در دنیا ثابت شده و اروپا هم روباه دنباله رو آمریکا است؛ وقتی این نخبگان چشمشان به این غرب دوخته شده از کجا معلوم همین‌ها در سال ۹۸ خواص بی بصیرت نشوند؟ خصوصیت سوم فتنه سال ۸۸، اردوکشی خیابانی جریان لائیک بود؛ در سال ۸۸ این اردوکشی‌ها به وسیله بی‌دین‌ها صورت گرفت و در روز قدس علنا بطری آب سر کشیدند، بسیجی کشتند و به اسلام و قرآن و عزاخانه سیدالشهدا (ع) توهین کردند. سال ۹۸ نیز همین کار را می‌کنند؛ در ۵ دی ماه سال گذشته شاهد بودید که در میدان شهدا برخی جمع شدند، اما جریان لائیک میدان را دست گرفت و بنده فریاد زدم دنبال هر فراخوانی نروید؛ متاسفانه عده قلیلی رفتند و همین را دشمن وسیله کرد و جریان لائیک را وسط میدان آورد تا جایی که در دفاع از نظام جلاد شاهنشاهی شعار دادند و در سال ۹۸ نیز جریان لائیک قرار است وسط میدان باشد.

علم‌الهدی گفت: مقام معظم رهبری فرمودند: دشمن در حال مقدمه سازی برای فتنه است. نقش دشمن چیست؟ نقش دشمن از زبان معاون خزانه‌داری آمریکا بیان شده است. مقام معظم رهبری فرمودند: خزانه داری آمریکا اتاق جنگ با ایران است: معاون مبارزه با تروریسم و جرائم مالی خزانه‌داری آمریکا به نام «خوان رازاته» در یک گفت‌وگویی عنوان کرده است که برای قرار دادن ایران در تنگنا و سخت کردن شرایط کشور به حضور کامل FATF در ایران نیاز است و اگر این کامل شود و لوایح تصویب شود، وسیله‌ای برای تنگنا قرار دادن ایران خواهد شد.

وی بیان کرد: وقتی بنا شد تمام لوایحی تصویب شود و یک عده ناآگاه در مجلس هم cft را تصویب کردند اینجا راهی برای اینکه ایران در تنگنای شدید قرار بگیرد باز می‌شود. این توطئه آمریکاست و همراه اذناب اروپایی‌اش به ما دیکته کرده تا در مجلس تصویب شود و دولت نیز دنبالش برود.

علم الهدی افزود: آمریکا قرار است در سال ۹۸ بهانه جویی کرده و ما را در حصر اقتصادی قرار دهد و این افرادی که با گران شدن دو روز دلار دیگر اجناس را پائین نمی‌آورند با مردم چه خواهند کرد؟ این مسئله زمینه سازی حضور لائیک‌ها و هدف قرار دادن رهبری و استخدام خواص بی بصیرت در اختیار دشمن می‌شود و در نتیجه با فتنه‌ای نظیر فتنه سال ۸۸ روبرو شویم.

وی گفت: بصیرت این نیست که بفهمیم سال ۸۸ چه شد؟ بصیرت این است که بفهمیم سال ۹۸ چه خواهد شد؟ آن باطل السحر سال ۸۸ اکنون نیز وجود دارد و مردم ما نیز با همان شهامت و قدرت و پایمردی مقابل دشمن می‌ایستند و فتنه دشمن با هر شکلی که باشد نقش بر آب می‌شود.

1
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد
  1. 1 گفت:

    هنوزم مسئولین دنبال ساختن دشمن فرضیی هسند و گند کاریشون رو نمی خوان ببینند .

دیدگاهتان را بنویسید