آب و حق‌آبه در تالاب‌ها از مسائل مهم زیست محیطی است

    کد خبر :454206

مدیرکل روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه آلودگی هوا به عنوان یک مساله ملی گریبان کشور به ویژه کلانشهرها را گرفته است و مشارکت ملی را برای بهبودی می‌طلبد، خواستار رفع مشکل و موانع مساله گرد و غبار حتی از فرامرزها شد.

امیرعبدالرضا سپنچی امروز در دوره آموزشی روش های نوین خبرنویسی و ارتقاء دانش و سواد محیط زیستی که در جهاد دانشگاهی همدان برگزار شد، گفت: محیط زیست یک مساله ملی بوده و اگر غفلتی در این حوزه رخ دهد، از دست دادن منابع ملی را در پی دارد. مساله آب و حق آبه در تالاب‌ها از مهم‌ترین مسائل زیست محیطی بوده که نیازمند عزم ملی و تلاش رسانه‌ای ویژه‌ای است.

سپنچی نقش رسانه‌ها در حوزه ساماندهی به افکار عمومی را جدی خواند و گفت: تبعات مشکلات عدم توجه به محیط زیست، زمانی مشخص می‌شود که منابع ملی به خطر افتاده یا نابود شود.

وی با بیان اینکه آلودگی هوا به عنوان یک مساله ملی گریبان کشور به ویژه کلانشهرها را گرفته است و مشارکت ملی را برای بهبودی می طلبد، درباره مساله گردوغبار خواستار رفع مشکل و موانع حتی از فرامرزها شد.

سپنچی در ادامه عنوان کرد: مدیریت پسماندها نیازمند آموزش همه جانبه و همت ملی است تا کشور را از مشکلات خارج کند.

مدیرکل روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست، کمبود نیروهای محیط بانی و فعالان حوزه محیط زیست را مانعی دیگر در راستای تحقق اهداف زیست محیطی دانست و گفت: هرجا مردم پای کار آمدند و مشارکت‌های مردمی شکل گرفت، نتایج به دست آمده مطلوب و نقش مردم و رسانه نیز رنگ و لعاب بهتری گرفت.

به گزارش ایسنا، وی درباره توسعه پایدار در حوزه محیط زیست گفت: اگر امروز آینده را بسازیم، فردا شاهد توسعه پایداری در اشتغال و اقتصاد هستیم.

وی اصلی‌ترین عامل تخریب محیط زیست را فقر و جهالت دانست و عنوان کرد: نیاز به آگاه‌سازی و مدیریت مسائل مخاطره آمیز محیط زیست کاملا در این حوزه ملموس است.

وی همچنین با اعلام اینکه در بحث محیط زیست هرکس باید مخاطب خود باشد، گفت: در برخی مسائل عمل کردن ارجح بر اطلاع رسانی است و تولید اخبار فقط در جهت اطلاع رسانی همه جانبه محسوب می‌شود.

سپنچی در ‌پایان گفت: در دنیای امروز اخباری که با احساسات مردم سروکار دارد و به صورت تصویری در اختیار است، موفق‌تر عمل خواهد کرد.

مدیرعامل خانه مطبوعات استان همدان نیز اظهار کرد: خبرنگاران در حوزه آموزش در سال‌های اخیر خود را دغدغه‌مند دانسته و پیگیری های مستمری در راستای برگزاری دوره‌های آموزشی داشته‌اند.

مهرداد حمزه افزود: در همین راستا دوره‌های آموزشی متعددی انعقاد قرارداد شده‌اند که با ابلاغ خانه مطبوعات، خبرنگاران می‌توانند در این دوره‌ها شرکت کنند.

وی با اشاره به دغدغه خبرنگاران در حوزه محیط زیست بیان کرد: در بحث محیط زیست چالش هایی وجود دارد که موجب شده خبرنگاران علاقه خاصی به پیگیری آن نشان دهند.

وی در ادامه تصریح کرد: قلم زدن در حوزه محیط زیست نیاز به فرهنگ دارد و پیش از ثبت اطلاعات نیاز است تا سواد و فرهنگ نگارش داشته باشیم.

حمزه در پایان ارتقاء فرهنگ زیست محیطی را مهم‌ترین عامل حرکت‌های عظیم در این زمینه دانست و گفت: محیط زیست نیازمند خبرنگارانی است که خود را از جنس محیط زیست دانسته و تلاش می‌کنند اندکی به دانش خود بیفزایند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید