هاشمی دیگر زنده نیست؛ تخریب چی ها همچنان زنده اند

    کد خبر :454148

رونمایی از تازه ترین اثر مستندسازان بی شناسنامه، حسابی سر و صدا به پا کرده و از همین رو توجه به خط و ربط سیاسی سازندگان مستندهای تخریبی ضرورت پیدا کرده است.
به گزارش نامه نیوز: این 19 دی که برسد، سالگرد فوت آیت الله هاشمی دو ساله می شود اما تخریب چی ها دست بردار نیستند. آخرین تلاششان هم مستند «هاشمی زنده است» . مساله اصلی اما روایت تحریف شده آن ها از سال ها کار سیاسی آیت الله و واکنش خانواده هاشمی نیست. مساله اصلی حاشیه امنی است که به برخی فرصت یکه تازی علیه چهره ها و سیاسیون با سابقه را می دهد.
در واقع نه سازمان های سفارس دهنده این مستند ها مهم هستند و نه نام کارگردان ها و سازنده های این آثار بلکه مساله بستری است که فراهم شده تا در چارچوب مستندسازی هاشمی رفسنجانی، روحانی، بازرگان ، ظریف و دیگران را تخریب کنند و البته برخی دیگر را تطهیر. از آرشیو فیلم صدا و سیما گرفته تا مصونیتی که اجازه دهد در لوای آن هر چه می خواهند، بگویند؛ چیزی از منابع مادی و معنوی کم نیست که کارشان را سخت کند.
اخیرا با مستند «هاشمی زنده است» صدای خانواده و هواداران مرحوم هاشمی را درآورده اند و پیش از آن، با «من روحانی هستم» رئیس جمهور و با «راه طی شده» بازرگان را هدف گرفته بودند. در عین حال «آن زمستان» را اکران کردند تا ثابت شود که اگر شخصیت محوری مستند فرد دیگری باشد؛ همه چیز طور دیگری روایت خواهد شد.
شاید پاسخ محمد هاشمی که گفته بود «من به سازندگان این فیلم که ادعا می‌کردند دو سه دانشجوی ساده هستند گفتم این فیلم قطعاً بالای چند میلیارد تومان هزینه داشته و باید پرسید که این هزینه از کجا تأمین شده است؟» نکته خوبی باسد برای آن ها که می گویند ما چند دانسجو هستم و با هزینه خودمان این کارها را انجام می دهیم.
افزون بر این باید همان طور که حسن روحانی در پاییز92 گفت شناسنامه خود را مشخص کنند و با اتکا به آن لب به سخن گشایند.
عیان شدن مواضع سیاسی سازندگان این مستندها تا حد زیادی به درک واقعیت کمک می کند و در غیر این صورت آتشی که به پا می کنند دامن خودشان را خواهند گرفت. این جمله البته یک تحلیل است نه چیز دیگری. تحلیلی که صادق زیباکلام استاد علوم سیاسی دارد. او می گوید: « در حقیقت زمینه اصلی تمامی این مستندات، تخریب چهره تاریخی این افراد است. سؤالی که مطرح می‌شود این است که چرا جریاناتی تحت تأثیر عوامل تندرو قرار دارند و چگونه است که به سهولت می‌توانند بودجه‎های میلیاردی دریافت کرده و برنامه‌هایی را بسازند که کار آن تخریب چهره‎ها و شخصیت‎های سیاسی است؟ آنچه مسلم است، اینکه سازندگان این سریال‎ها اگرچه نسبت به این شخصیت‎ها بغض و کینه دارند اما توجه ندارند که در حقیقت با تخریب این چهره‎ها، انقلاب اسلامی را تخریب می‌کنند. »

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید