حمله با تمام قوا ؛ توپخانه ها چرا به سمت محمد جواد ظریف شلیک می کنند؟

    کد خبر :454132

به نظر می رسد در هر نقطه‌ای از جهان و مخصوصا در کشورهایی که به معنای واقعی کلمه تلاش میکنند استراتژی و برنامه مشخصی برای تحرکات بین المللی خود داشته باشند، مواضع وزیر خارجۀ یک کشور به عنوان مواضع رسمی آن در نظر گرفته می شود و وقتی وی در بارۀ موضوعی بین‌المللی اظهار نظر می‌کند، نظر او در همۀ محافل داخلی و خارجی، موضع رسمی آن کشورتلقی می‌شود.
در کشور ما اما هر گاه وزیر خارجه در بارۀ موضوعی در حوزۀ خود اظهار نظر می‌کند، افرادی، نه فقط نظر او را به عنوان موضع رسمی کشور به رسمیت نمی‌شناسند بلکه او را به “تحریف” موضع رسمی کشور متهم و آن را محکوم می‌کنند!
در روزهای اخیر دو موضوع به شکل مشخص چنین وضعیتی را پیدا کرد. وقتی وزیر خارجه در مورد پول شویی در داخل کشور اظهار نظر کرد جنجال وسیعی را در پی داشت که حتی به مرحله مطرح شدن استیضاح او هم رسید. همین طور به تازگی یک اظهار نظر محمد جواد ظریف در پاسخ به شبکه لوپوئن فرانسه این روند را به دنبال داشت.
در موضوع پول شویی برخی افراد و مخصوصا جریانی در داخل مجلس به دنبال محکوم کردن وزیر خارجه بودند و سعی میکردند با پاک کردن صورت مسئله اثبات کنند که نه تنها هیچ نوع پول شویی وجود ندارد بلکه نباید در مورد آن هم سخن گفت. این غائله با رفتن ظریف به مجلس و بالاخره از نصاب افتادن امضاها به پایان رسید.
در رابطه با موضوع مصاحبه وزیر خارجه با لوپوئن، وزارت خارجه موضع گرفت و از تحریف سخنان ظریف انتقاد کرد. سخنگوی وزارت خارجه گفت: متاسفانه برخی از این رسانه ها و افراد در مانده در حصار های تنگ تفکر جناحی و سیاسی صرفا با تصوری نادرست و برداشتی غلط از یک بخش از مصاحبه در مقابل متن واقعی را مستمسک تفسیرها و حملات غیرمنصفانه و ناصواب و بی ثواب خود قرار داده اند.

سوال رسانه فرانسوی به این شکل است: شاید به این خاطر باشید که کشورهایی که شما نام بردید برای نابودی اسرائیل فراخوان نمی دهند… آیا روی برخی از موشک های شما شعار” مرگ بر اسرائیل ” نوشته نشده است؟

دکتر ظریف پاسخ می دهد: آقای نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل که به نیروگاه هسته ای”دیمونا” رفته بود یعنی جایی که تسلیحات هسته ای ساخته می شود و در آنجا اعلام کرد که ایران را نابود خواهد کرد. وی نگفت که” کشور ما باید نابود شود “بلکه گفت” کشور ما را نابود خواهد کرد.” چرا آقای ماکرون به این موضوع واکنشی نشان نداد؟ چرا هیچکس در فرانسه در باره این سخنان بپا نخاست؟

اما درباره آنچه که به ما مربوط می شود… ما چه موقع گفتیم که اسرائیل را نابود می کنیم؟ فقط یک نفر را پیدا کنید و به ما نشان دهید که این حرف را زده باشد. هیچ کس چنین حرفی نزده است.

وزیر خارجه حتی با سوال بعدی خبرنگار که سخنان احمدی نژاد را در مورد اسرائیل مطرح میکند، باز هم بر این موضوع پافشاری میکند که منظور ایشان هم این نیست که ما اسرائیل را از بین می بریم در حالیکه نتانیاهو سخن از حمله به ایران می زند.
ظریف در حالی که سعی میکند از حالت محکومیت بیرون امده و دشمن مقابل را محکوم کند، برخی در داخل به دنبال محکوم کردن آن هستند و تلاش میکنند مواضع وزیر خارجه کشور را زیر سوال ببرند.
این روند آسیبهای بسیاری در بر دارد که در این میان می توان از تضعیف مواضع رسمی کشور در اذهان بین المللی، زیر سوال بردن عالی ترین مقام دستگاه سیاست خارجی و تلف شدن انرژی و ظرفیت رسانه ای کشور صرف دادن فرصت به مخالفان و منتقدانی که از چارچوبهای بین المللی و سیاست خارجی کشور آگاه نیستند، نام برد.
محمد جواد ظریف کارگزار این نظام است نباید با اوچنین برخورد کنیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید