انور قرقاش: با توجه به نفوذ ایران نقش‌آفرینی کشورهای عربی ضروری‌تر شد

    کد خبر :453977

وزیر مشاور امارات در امور خارجه در واکنش به بازگشایی سفارت کشورش در سوریه گفت: با توجه به نفوذ منطقه‌ای ایران و ترکیه در منطقه، ایفای نقش کشورهای عربی در سوریه ضروری‌تر شد.

انور قرقاش، وزیر مشاور امارات در امور خارجه در واکنش به بازگشایی سفارت کشورش در دمشق در صفحه توییتر خود نوشت: تصمیم دولت امارات برای از سرگیری فعالیت‌های سیاسی و دیپلماسی در دمشق بعد از بررسی‌های عمیق و رسیدن به این نتیجه که مرحله آتی نیازمند حضور و ارتباط کشورهای عربی با پرونده سوریه است و همچنین با توجه به عنایت ویژه به سوریه، ملت آن، حاکمیت و یکپارچگی آن انجام شد.

وی در ادامه مدعی شد: با توجه به نفوذ منطقه‌ای ایران و ترکیه ، ایفای نقش کشورهای عربی در سوریه ضروری‌تر شد و کشور امارات امروز با حضور در دمشق به دنبال عملی کردن این نقش‌آفرینی است تا کشورهای عربی در پایان دادن به پرونده جنگ و ایجاد صلح و ثبات برای ملت سوریه مشارکت داشته باشند.

براساس این گزارش، انور قرقاش در گفت‌وگو با شبکه سعودی العربیه نیز با اشاره به اینکه قرار است در مرحله آتی هیاتی از امارات به سوریه سفر کردن و بازگشت سوریه به اتحادیه عرب نیازمند توافق عربی است مدعی شد: ازسرگیری ارتباطات با دمشق اجازه دخالت ایران در این کشور را نمی‌دهد.

به گزارش ایسنا، یک منبع در وزارت خارجه سوریه دیروز (پنجشنبه) اعلام کرد که سفارت امارات در دمشق، پایتخت سوریه امروز رسما بازگشایی شد.

خبرنگار روسیا الیوم نیزگفت: افتتاح سفارت در ساعت یک و نیم بعد از ظهر پنجشنبه به وقت محلی انجام شد.

در مراسم بازگشایی سفارت امارات، «عبدالحکیم ابراهیم»، مشاور و «یوسف النعیمی»، کاردار امارات و «حسین عبدالله بلوچی»، وابسته اداری سفارت و برخی از سفرای کشورهای عربی و نماینده وزارت خارجه سوریه حضور داشتند.

از سوی دیگر، وزارت خارجه بحرین رسما اعلام کرد که سفارت این کشور فعالیت خود در سوریه را از سر می‌گیرد.

وزارت امور خارجه بحرین بر اهمیت تقویت نقش کشورهای عربی در حفظ استقلال، حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه تاکید کرده است.

بحرین از جمله کشورهایی بود که از سرنگونی دولت قانونی سوریه و تسلط تروریست‌ها بر این کشور حمایت می‌کرد.

پیش از این اسپوتنیک از قصد منامه برای بازگشایی سفارتش در دمشق در هفته آتی خبر داده بود.

پیشتر دولت سوریه از هرگونه اقدام عربی در راستای بازگشت سفارت‌ها به دمشق و از سر گرفته شدن فعالیت آنها استقبال کرده بود.

برخی سفارت‌های کشورهای عربی از سال‌ها قبل در پی آغاز بحران سوریه بسته شدند.

پیش از این، عمر البشیر، رئیس جمهور سودان در سفری غیر منتظره به دمشق سفر کرد و در آنجا با بشار اسد، رئیس جمهور سوریه دیدار و در مورد تحولات اوضاع در این کشور و منطقه گفت گو کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید