جدیدترین اخبار
7 دی 1397 ساعت 11:24 اقتصادی کد خبر :453893

چرا کویت شناور ایرانی را توقیف کرد؟

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به توقیف شناور ایرانی در آب‌های کویت گفت: این اقدام کویتی‌ها به دلیل اختلاف بین تایدواتر، شرکت کویتی و پیمانکار کره‌ای صورت گرفته است.

هادی حق‌شناس با اشاره به توقیف شناور ایرانی توسط کویت اظهار کرد: این شناور متعلق به تایدواتر و نام آن اروند تاید بوده که مخصوص نصب سازه در دریاست.این شناور در فروردین ماه امسال در اختیار یک شرکت کره‌ای برای نصب یک پل دریایی در کویت قرار گرفته بود.

وی با بیان اینکه شرکت تایدواتر با کارفرمای کویتی و پیمانکار کره‌ای قرارداد داشته است، یادآور شد: برای اجرای این قرارداد تایدواتر یک نماینده مقیم تعیین می‌کند که رابط بین سه گروه تایدواتر، شرکت کره‌ای و کارفرمای کویتی بوده است.

عضو هیئت عامل سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینک‌ه در ادامه اختلافاتی بین طرف‌های قرارداد ایجاد می‌شود، تصریح کرد: به دلیل تحریم، پیمانکار کره‌ای شناور متعلق به تایدواتر را که ثبت ایران بوده تغییر ثبت داده و به نام کویت می‌کند. این یک تخلف بزرگ بوده چون تغییر ثبت شناور به نام ایران توسط سازمان بنادر و دریانوردی باطل نشده بود.

حق‌شناس ادامه داد: در واقع به لحاظ حقوقی پیمان کار کره‌ای مرتکب تخلف شده که در ادامه با پیگیری‌های انجام شده توسط شرکت، این مشکل حل شده است.

وی با بیان این‌که حل این مشکل هزینه‌هایی را به دنبال داشته که به عهده نماینده پیمانکار بوده و نه تایدواتر یادآور شد: حدود یک ماه پیش این شناور (بارج خدماتی) اقدام به خارج شدن از آب‌های کویت و حرکت به سمت ایران می‌کند. اسناد خروج نیز تایید شده اما زمانی که شناور از آب‌های کویت خارج می‌شود مجددا نهاد دریایی کویت این شناور را به بندر بر می‌گرداند.

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با تاکید بر این‌که این موضوع کاملا حقوقی بوده و بین تایدواتر، پیمانکار کره‌ای و کارفرمای کویتی است، اظهار کرد: سازمان بنادر و دریانوردی از سه هفته پیش مکاتباتی را از طریق سفارت برای حل این مشکل انجام داده که به زودی این مسئله حل می‌شود.

حق‌شناس تاکید کرد: بخش زیادی از کارهایی که برای حل این مشکل انجام شده به دلیل پیگیرهای سازمان بنادر و دریانوردی بوده است.

وی با بیان اینکه هیچ مشکلی برای خدمه این شناور پیش نیامده است،گفت: خدمه به هیچ عنوان در داخل شناور محبوس نشده و مشکل فنی برای خروج آنها از شناور وجود ندارد.

Ad

Ad
Ad

روی خط خبر

  • احتمال عمدی بودن حریق ارسباران
  • تمامی مسکن های مهر تا 9 ماه آینده واگذار می شوند
  • رویه واحد برای نظارت بر ساماندهی سگ‌ها در تهران وضع می‌شود
  • کشف و ضبط 3 هزار لاک‌پشت گوش قرمز در مرز باشماق مریوان
  • آموزش و پرورش در کنکور خلاصه نمی شود
  • بودجه آموزش و پرورش برای پوشش تحصیلی ۶۰ درصدی کفایت می کند
  • جان باختن روزانه ۵۰ تن در جاده‌های کشور
  • حوادث ترافیکی؛ از جمله اصلی‌ترین معضلات جامعه امروز ایران
  • حاشیه‌ای بر تقدیر دبیرشورایعالی انقلاب فرهنگی از «عصرجدید»
  • ثبات نسبی قیمت نفت در بازار جهانی / هر بشکه برنت 59.87 دلار
  • آیا پزشکان بایستی دو واحد کار با کارتخوان پاس می کردند؟!
  • برنامه‌ای برای اکران فیلم‌های قدیمی سینما
  • عقب‌نشینی واشنگتن از متهم کردن ایران به نقض NPT بعد از «مجادله‌های شدید»
  • دیدار ظریف با رئیس شرکت مالک نفتکش انگلیسی در توقیف ایران
  • عبور ناو آمریکایی از تنگه تایوان در میانه تنش‎های پکن-واشنگتن
  • کره جنوبی از توافق اطلاعاتی با ژاپن خارج شد
  • برقی کردن تاکسی‌های تهران به کجا رسید؟
  • ترامپ: اقتصادمان قوی است و جلوی چین را می‌گیریم!
  • برنده نهایی اولین دوره مسابقه «عصر جدید» مشخص شد
  • آتش “ارسباران” خاموش شد
  • فرمان پوتین برای تدابیر لازم جهت پاسخ متقارن به آزمایش موشکی آمریکا
  • «ظریف» با «مکرون» دیدار کرد/تعهدات برجامی اروپا محور گفتگوها
  • لایحه اعطای تابعیت برای رفع ایراد به کمیسیون قضایی رسید
  • ظریف یکشنبه به چین می‌رود
  • آغاز دور نهم مذاکرات آمریکا و طالبان در قطر
  • «کیارستمی و عصای گمشده» نامزد ۴ جایزه شد
  • نخست وزیر لهستان: در ائتلاف دریایی آمریکا مشارکت نمی‌کنیم
  • رشد بازارهای آسیایی قبل از سخنرانی رییس فدرال‌رزرو
  • کرملین: بازگشت به گروه «۷» برای روسیه یک هدف نیست
  • «خرامان» در جشنواره فیلم «نیواورلئان» آمریکا