آیا افراد لاغر هم ممکن است دچار کبد چرب شوند؟

    کد خبر :453861

کبد چرب ، حالتی برگشت‌پذیر از تجمع واکوئولهای چربی در سلولهای کبد است . لطفا با ما همراه باشید.

همسرم بسیار لاغر است اما نتایج آزمایش هایش نشان می دهد کبدچرب دارد. جالب اینجاست که قصد دارد کمی هم چاق شود. آیا افراد لاغر هم ممکن است دچار کبد چرب شوند؟ آیا چاق شدن او ، مشکلش را تشدید نمی کند؟

عوامل متعددی در چرب شدن کبد دخالت دارند. گاهی استفاده از داروهای ضدبارداری در خانم ها، مصرف داروهای کورتونی یا عوارض داروهای مختلف روی کبد تاثیر می گذارد و باعث ایجاد کبدچرب حتی در افراد لاغر می شود. بد نیست بدانید کبد چرب به ۲ علت کاملا متفاوت ایجاد می شود، یک علت ایجاد کبد چرب مصرف الکل است.به همین دلیل افرادی که به نوشیدن الکل اعتیاد دارند با اینکه خیلی لاغر هستند اما کبدشان چرب است. این افراد باید خیلی سریع نوشیدن الکل را ترک و از غذاهایی که حاوی فیبرهای محلول و نامحلول هستند مانند حبوبات، غلات و منابع غذایی سرشار از آنتی اکسیدان ها مانند ویتامین های E، C بتاکاروتن و … که در میوه ها و سبزی های تازه یافت می شوند، استفاده کنند .

بهتر است قبل از اینکه همسرتان به فکر افزایش وزن باشد، برای درمان کبد چربش اقدام کند. گاهی وقتی کبد چرب پیشرفت می کند، باعث ایجاد لاغری بیمار می شود. در این صورت باید از کبد نمونه برداری کرد تا تشخیص داده شود آیا کبد چرب در حدی پیشرفت کرده است که باعث ایجاد سیروز کبدی شود یا نه. به همسرتان توصیه می کنم فرصت های طلایی درمان کبدچرب را از دست ندهند و حتما برای درمان سریع تر به پزشک متخصص مراجعه کنند. قطعا اضافه وزن در این شرایط می تواند مشکل ایشان را تشدید کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید