شرط بازگشت سوریه به اتحادیه عرب اعلام شد

    کد خبر :453844

وزیر امور خارجه امارات متحده عربی بازگشت سوریه به اتحادیه عرب را مشروط به موافقت اکثریت اعضای این اتحادیه دانست.

به گزارش رویترز، «انور قرقاش» وزیر امور خارجه امارات متحده عربی روز پنج شنبه در گفتگو با شبکه تلویزیونی العربیه گفت که عضویت مجدد کشور سوریه در اتحادیه عرب- که هفت سال پیش به حالت تعلیق درآمد- به موافقت اکثریت اعضای این اتحادیه نیازمند است.

یک دیپلمات عرب که نخواست نامش فاش شود، هفته گذشته به خبرگزاری رویترز گفته بود که باور دارد اکثریت اعضای این اتحادیه خواستار پذیرش مجدد سوریه در این اتحادیه هستند- و انتظار می رود که تنها سه یا چهار کشور با عضویت مجدد سوریه در این اتحادیه مخالفت کنند.

به گزارش مهر، وزارت امور خارجه امارات روز پنج شنبه اعلام کرد که سفارت کشورش در دمشق به طور رسمی بازگشایی شد.

شهریور ماه گذشته روزنامه الاخبار لبنان فاش کرد که «علی محمد بن حماد الشامسی» مشاور شورای عالی امنیت ملی امارات ژوئیه گذشته به طور سری به دمشق سفر کرده و در دیدار با یک افسر بلند پایه سوری خواستار از سرگیری روابط میان ابوظبی و دمشق به دور از چشم ریاض شده است.

ابوظبی «جمهور عربی سوریه» را «کشور برادر» خواند و تصریح کرد که بازگشایی سفارت، نقش کشورهای عربی را در حمایت از استقلال، تمامیت ارضی و حاکمیت جمهوری عربی سوریه فعال می‌کند و سبب دور شدن خطر مداخلات منطقه‌ای در امور این کشور می‌شود.

وزارت خارجه امارات در پایان ابراز امیدواری کرد که صلح، امنیت و ثبات به کشور سوریه بازگردد.

لازم به ذکر است که اتحادیه عرب نوامبر سال ۲۰۱۱، همزمان با فشارهای غرب بر نظام قانونی سوریه عضویت این کشور را به حالت تعلیق درآورد.

این موضوع فقط به تعلیق عضویت سوریه در اتحادیه عرب محدود نبود، بلکه شامل تلاش برای اعطای کرسی سوریه به هیئت مخالفان سوری و قانونمند کردن دخالت نظامی در این کشور در چارچوب نقشه سرنگونی نظام حاکم آن بود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید