ال جی الکترونیکس به جمع شاکیان پرونده شکایت از کوالکام پیوست

    کد خبر :453778

ال‌جی الکترونیکس به جمع شاکیان پرونده‌ی شکایت کمیسیون تجارت کره‌ی جنوبی (KFTC) علیه کوالکام پیوست.

ال‌جی الکترونیکس آخرین تولیدکننده‌‌ی گوشی‌های هوشمند است که به پرونده‌ی شکایت علیه کوالکام مطرح شده در کمیسیون تجارت کره‌ی جنوبی (KFTC) می‌پیوندد.

در حالیکه خروج سامسونگ از این پرونده، مزیت خاصی برای روند پرونده‌ی شکایت ایجاد نکرد، اما از آنجایی که شرکت ال‌جی یک شرکت‌ کره‌ای است، ورود ال‌جی به این پرونده ممکن است باعث تقویت مواضع شاکیان علیه کوالکام شود.

براساس آخرین گزارش مطرح‌شده از سوی برخی منابع مطلع در کره‌ی جنوبی، شرکت ال‌جی بعد از مذاکرات بی‌نتیجه‌ای که با شرکت آمریکایی کوالکام داشته، تصمیم گرفته است که به‌صورت قانونی به جمع شاکیان پرونده‌ی شکایت علیه کوالکام بپیوندد. پیشتر گفته شده بود که کوالکام در پی ممنوعیت فروش آیفون در چین است. اواخر آذرماه کوالکام ادعا کرده بود که دادگاهی در چین تشکیل شده است و فروش چندین مدل قدیمی گوشی‌های سری آیفون را تایید کرده است. کوالکام ادعا کرده بود که بعد از تشکیل دادگاه در چین، واردات آیفون ۱۰ و برخی از آیفون‌های قدیمی اپل به چین و احتمالا آلمان ممنوع می‌شود.

از سوی دیگر، کوالکام مدعی است که دو پتنت کلیدی این شرکت بدون پرداخت حق امتیاز، توسط اپل مورد استفاده قرار گرفته است. کوالکام، اپل را به پرداخت نکردن ۷ میلیارد دلار حق ثبت اختراع متهم کرد. گوشی‌های هوشمندی که تحت تاثیر شکایت کوالکام قرار دارند شامل تمام گوشی های آیفون از زمان تولید آیفون 6S تا آیفون ۱۰ می‌شوند. فروش این گوشی‌های هوشمند در چین ممنوع شده است. البته احتمال دارد فروش آیفون XR و آیفون XS اپل نیز در چین ممنوع شود.

KFTC در سال ۲۰۱۶ میلادی کوالکام را متهم به استفاده‌ی غیرقانونی از برخی پتنت‌های ثبت‌شده کرد و جریمه‌ی ۹۱۷.۴ میلیون دلاری برای این شرکت تعیین کرد. کوالکام جریمه‌ی تعیین شده را نپذیرفت. اما قضیه به همین جا تمام نشد و شرکت‌های دیگری همچون اپل، مدیاتک، اینتل، هواوی و سامسونگ نیز به این پرونده‌ی شکایت پیوستند. البته بعد از مشخص شدن این موضوع که سامسونگ نیز همکاری‌هایی با کوالکام داشته است، شرکت سامسونگ از فهرست شاکیان پرونده‌ خط خورد. کوالکام و KFTC باید سال‌ها منتظر بمانند تا حکم نهایی دادگاه صادر شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید