راه‌اندازی شبکه اجتماعی ویژه آموزش‌دهندگان نهضت سوادآموزی

    کد خبر :453694

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی از تولید و طراحی شبکه اجتماعی ویژه آموزش دهندگان نهضت سوادآموزی خبر داد و گفت: طرح آموزش حضوری آموزش دهندگان را در دست اجرا داریم و امید است تا پایان سال آموزش مدرسین ملی به اتمام برسد و از ابتدای سال آتی هر فصل یک کارگاه برگزار شود.

علی باقرزاده در گفت‌وگو با ایسنا، درباره شیوه‌های جدید آموزش و بازآموزی آموزشیاران در نهضت سوادآموزی اظهار کرد: در حال خروج از روند استفاده از وب و حرکت به سمت شبکه‌های اجتماعی هستیم. شبکه اجتماعی که در دست تولید داریم دارای سه بخش اصلی یادگیری و تجارب یادگیری، ارزشیابی و شرکت در آزمون‌ها است.

وی افزود: در این شبکه اجتماعی آموزش دهندگان تجارب خوب و مفید تدریس خود را در قالب عکس و ویدئو به اشتراک می‌گذارند تا دیگران نقد و بررسی کنند و نظر بدهند. در این میان بهترین تدریس‌ها و تولید محتواهای انجام شده انتخاب می‌شوند و جوایزی به آنها تعلق می‌گیرد. این کار به کارشناسان ما نیز کمک می‌کند تا بتوانند در این تعاملات ایرادات کتاب‌ها را احصاء و اصلاح کنند. دانستن اینکه سوادآموزان با کدام بخش از کتاب ارتباط برقرار نمی کنند، کدام تصاویر جذابیت ندارند و چه دروسی مورد استقبال قرار می‌گیرند، بسیار مهم است.

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی با بیان اینکه در این شبکه اجتماعی ارزشیابی و برگزاری آزمون نیز انجام می‌شود گفت: بخش آزمون‌های آزمایشی استخدامی و آزمون‌های مربوط به این دوره‌ها نیز در این اپلیکیشن قرار می‌گیرد، البته این شبکه اجتماعی باید به گونه‌ای باشد که هویت افراد مشخص باشد و فقط آموزش دهنده‌هایی که با ما کار می‌کنند آنجا حضور داشته باشند.

باقرزاده ادامه داد: پرونده پرسنلی و سوابق آموزش دهندگان نیز از این طریق در دسترس و قابل رصد خواهد بود.

وی با بیان اینکه کار دیگری را نیز برای آموزش دهندگان شروع کرده‌ایم عنوان کرد: آموزش‌های حضوری به آموزش دهندگان از چند روز گذشته شروع شده است. بازخوردهایی از همکاران دریافت کرده‌ایم که نشان می‌دهد علیرغم مفید بودن فیلم‌ها و آموزش‌های مجازی، استقبال و تمایل برای دوره‌های حضوری و رو در رو بیشتر است. مجوزی از آموزش و پرورش برای تربیت ۱۰۰ تا ۱۱۵ مدرس ملی دریافت کرده‌ایم که حدود ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ مدرس استانی را تربیت می‌کنند و در هر فصل حداقل یک کارگاه آموزشی برای آموزش دهندگان در استان‌ها برگزار می‌شود.

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی با اشاره به اینکه قصد داریم آموزش موبایلی را رواج دهیم گفت: منابع لازم پیش بینی شده و امید است تا پایان سال آموزش مدرسان ملی به اتمام برسد و از ابتدای سال آتی هر فصل یک کارگاه برگزار شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید