خالد بن طلال دوباره بازداشت شد

    کد خبر :453263

ولیعهد عربستان بار دیگر شاهزاده، خالد بن طلال، پسر عمویش را پس از درگذشت چند روز از درگذشت پدر اصلاح طلبش بازداشت کرد.

به گزارش ایسنا، عملیات بازداشت خالد بن طلال بن عبدالعزیز، پسر عموی محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی سه شنبه شب انجام شد و با وجود برخی وعده ها اما تا عصر روز چهارشنبه هنوز خبر آزادی وی اعلام نشده بود.

طبق اطلاعاتی که روزنامه القدس العربی به آن دست یافته، اعتقاد بر این است که دستور بازداشت از سوی محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی باشد و امکان ندارد بازداشت بدون دستور ولیعهد انجام شده باشد.

سلمان بن عبد العزیز در ژانویه گذشته شاهزاده خالد را بازداشت و سوم نوامبر سال جاری میلادی آزاد کرد. شاهزاده خالد با وجود فشارها چشم‌پوشی از اصول خود را که شامل عدم محکومیت برادرش الولید بن طلال و سپس دفاع از حق بازداشت شدگان در هتل ریتز کارلتون می‌شود، نپذیرفت.

روند آزادی وی در نتیجه دو امر انجام شد؛ اول فشار از سوی شاهزاده احمد بن عبدالعزیز که آزادی شاهزادگان و علی الخصوص خالد ، عضو هیئت بیعت را از شروط بازگشت خود قرار داده بود و دوم وضعیت جسمانی طلال بن عبد العزیز، پدر خالد که چند روز قبل درگذشت.

شاهزاده خالد در صف اول مخالفان نسبت به تصمیمات محمد بن سلمان و عضو هیئت بیعت است گرچه بعد از به حاشیه راندن این هیئت از سوی سلمان بن عبدالعزیز و تغییر نحوه وراثت تاج و تخت عربستان، ترجیح داد خود را دور نگه دارد.

بازداشت وی به دلیل مخالفت ولیعهد سعودی با رویکردهای خالد است این در حالی است که فشارهایی از سوی کنگره آمریکا به عربستان برای تحقق آزادی سیاسی در این کشور عربی به ویژه پس از کشته شدن جمال خاشقجی، روزنامه نگار سعودی اعمال شده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید